عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
اين پروژه كه به گفته يكي از متوليانش سه سال درگير سفره‌هاي آب زيرزميني بوده و سرعت پيشرفتش نيز پس از پايان ساخت طاق زيرزمين، چند برابر مي‌شود، در حال ادامه فعاليت است و انتظار مي‌رود با بنا شدن طاق زيرزمين سرعت ساخت آن افزايش يابد.
عقیق:حسينيه و منزلگاه زائران اصفهاني در ۱۱ طبقه شامل دارالشفا، مركز خريد، نمازخانه و حسينيه در شارع قبله امام حسين (ع) درحال احداث است كه ۷ طبقه آن به عنوان محل اسكان زائران حسيني و با هدف ارائه خدمات مورد نياز به آنان در كربلا در نظر گرفته شده است.

اين پروژه كه به گفته يكي از متوليانش سه سال درگير سفره‌هاي آن زيرزميني بوده و سرعت پيشرفتش نيز پس از پايان ساخت طاق زيرزمين، چند برابر مي‌شود، در حال ادامه فعاليت است و انتظار مي‌رود با بنا شدن طاق زيرزمين سرعت ساخت آن نيز افزايش يابد.

عمليات ساخت حسينيه و منزلگاه بزرگ زائران اصفهاني در كربلا كه از يك هفته پيش از اربعين متوقف شده بود، از اوايل اين هفته آغاز شده است و كارگران مشغول آرماتوربندي و نصب يونوليت‌ها بر روي سقف اول اين ساختمان هستند.

حسينيه و منزلگاه بزرگ زائران اصفهاني در مساحت ۲۹۰۷ و زيربناي ۲۸۹۶۴ متر مربع در ۱۱ طبقه شامل ۲۰۷ باب محل اقامت به ظرفيت ۸۶۴ تخت (۶۳ وحد مشرف به حرم)، دو طبقه حسينيه با ظرفيت ۶۰۰ نفر، رستوران و بوفه به ظرفيت ۶۰۰ نفر، فروشگاه رفاهي زائران، دارالشفاء و داروخانه، رختشويخانه، پاركينگ و محل نگهداري كودكان در خيابان شارع قبله امام حسين (ع) كربلا در حال ساخت است.

اين گزارش مي‌افزايد: نزديك ۶۰ سال پيش منزلگاه زوار اصفهاني در كربلا به نيت سكونت زائران اصفهاني و ارائه تسهيلات زيارتي در تاريخ ۸ آذر سال ۱۳۲۹ هجري شمسي در خيابان قبله در محله عباسيه غربي در فاصله ۵۰۰ متري حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين (ع) توسط مرحوم حاج علي خرازي وقف مي‌شود.

در اين راستا ۱۴ نفر از علما و خيرين وقت بعنوان اعضاي هيات امنا با هدف نظارت عاليه بر احداث بنايي چهار حياط در دو طبقه با ظرفيت ۱۸۰ باب تعيين مي‌شوند كه اين امر در آن دوره با اقبال روز افزون مردم اصفهان و با نيت و مساعدت در امر وقف، كليه عمليات ساخت و تهيه اسباب و اثاثيه و ملزومات مورد نياز جهت اسكان زوّار، توسط شيفتگان و محبّان آستان حضرت سيّد الشهدا (ع) تأمين و تجهيز مي‌شود.









ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
0
0
عقیق جان
به گمانم این حسینیه مربوط به خراسانی هاست
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین