عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
با پايان ماه صفر و آغاز ماه ربيع الاول، پرچم‌ها و پارچه‌هاي سياه از گنبدها و ديوارهاي حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) برداشته شد و اين شهر مقدس رنگ و بوي ربيع به خود گرفت.
عقیق:خادمان حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) با پايان ماه صفر المظفر و آغاز ماه ربيع الاول، پرچم‌ها و پارچه‌هاي مشكي را از گنبدها و ديوارها برداشتند و به جاي آنها، پرچم قرمز و پارچه‌هاي رنگي نصب كردند.

بزرگ‌ترين پرچم كربلاي معلي نيز كه در ايام محرم و صفر با پارچه مشكي و با نام مقدس يا حسين افراشته شده بود، در واپسين روز سي ام صفر برداشته شد تا با جايگزين شدن رنگ قرمز بر پارچه آن و با همان عنوان مقدس يا حسين، حلول بهار ماه ها، يعني ربيع الاول را بشارت دهد.

زائران حسيني كه ماه محرم و صفر را به ياد مظلوميت اباعبدالله الحسين (ع) و ياران با وفاي آن حضرت اشك‌ها ريختند، وارد ماه ربيع الاول مي‌شوند تا به يمن رويش دوباره خود، سجده شكر به جاي آورند و اين بهار را قدر دانسته و بندگي كنند.

رحمت خداوند در ماه ربيع الاول هويداست؛ در اين ماه ذخاير بركات خداوند و نورهاى زيبايى او بر زمين فرود آمده است، چراكه ميلاد رسول خدا (ص) در اين ماه است و مى توان ادعا كرد كه از اول آفرينش ‍ زمين رحمتى مانند آن به خود نديده است.

تصاوير زير كه صبح امروز گرفته شده است، سطح شهر كربلا و بين الحرمين را در نخستين روز ماه ربيع الاول نشان مي‌دهد.

















ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین