عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
آيت‌الله لطف الله صافي گلپايگاني در بيانيه‌اي به مناسبت اربعين حسيني تاكيد كرد: حضور ميليوني شما با پاي پياده از شرق، غرب و دور و نزديك به سوي كربلاي مقدس، كنگره عظيمي است كه به دنيا اعلام مي‌كند راه حسين و اهداف او جاودان و فراموش ناشدني است.
عقیق:آيت‌الله لطف الله صافي گلپايگاني در بيانيه‌اي به مناسبت اربعين حسيني تاكيد كرد: حضور ميليوني شما با پاي پياده از شرق، غرب و دور و نزديك به سوي كربلاي مقدس، كنگره عظيمي است كه به دنيا اعلام مي‌كند راه حسين و اهداف او جاودان و فراموش ناشدني است.
متن ترجمه بيانيه اين مرجع تقليد كه به زبان عربي بوده و در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته است بدين شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحيم

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ؛
ملت بزرگ و عظيم و شجاع عراق و شيعيان مؤمن و مخلص اهل بيت(ع) در عراق
سلام و درود و رحمت و تاييدات خدا بر شما
سلام به شما اي كساني كه با آمادگي خود براي شهادت، قدرت ايمان و صبر خود را به جهان ثابت كرديد و صحنه‌اي عظبم از ايمان و استقامت و ايثار و شجاعت را در كربلا به نمايش گذاشتيد و دل‌هاي دوستداران اهل بيت عليهم السلام را اميدوار و دل‌هاي دشمنان را نااميد ساختيد.
روز اربعين مظهر عزت و سرافرازي است. اربعين مظهر استقامت امت قرآن و روز محكوميت جهالت و گمراهي و بردگي غيرخداست. شما با اقدام شجاعانه خود در اين روز بزرگ از حق و ايمان و وجدان زنده بشري دفاع مي‌كنيد و پيام سيدالشهدا(ع) را به جهان مي‌رسانيد و استبداد و حاكمان مستبد و مزدوران بيگانگان را محكوم مي‌كنيد و به يزيد و ابن‌زياد و طاغوت‌هاي ظالم زمان اعتراض مي‌كنيد.
طنين فرياد لبيك يا حسين و هيهات منا الذله شما غريو حق و نداي قرآن و فرياد استقلال و آزادي اسلامي است و فرياد توحيد و نداي آسمان‌ها و زمين است.
آفرين بر شما؛ شما لياقت عمل به وظيفه ولايي و اسلامي خود را پيدا كرديد. شما با پاي پياده رهسپار كربلا شده‌ايد و اكنون فرشتگان بال خود را زير پاي شما گسترده‌اند. كاش همراه شما بودم و افتخار داشتم اين گام‌هاي مبارك و عزيز و مقدس را با شعار لبيك يا حسين بردارم و خاك قدم‌هاي شريف شما را توتياي ديدگان سازم. گوارايتان باد، گواراي‌تان باد.
حضور ميليوني شما با پاي پياده از شرق و غرب و دور و نزديك به سوي كربلاي مقدس، كنگره عظيمي است كه به دنيا اعلام مي‌كند راه حسين و اهداف او جاودان و فراموش ناشدني است و شهداي اين راه شهداي حق و شهامت و قهرماني هستند؛ خداوند آن‌ها را با اصحاب حسين محشور كند كه جان خود را فداي حسين(ع) كردند و رحمت خدا بر آن‌ها و جان پاكشان باد.
درود خدا بر شما اي ياوران اسلام، اي ياوران قرآن، اي ياوران ابي عبدالله(ع)
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
لطف الله صافي»


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین