عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
هدف از انتشار این کتابها آشنایی مخاطب با اشعار آئینی شاعران برگزیده و نوحه‌های اصیل است.
عقیق: حجت‌الاسلام حسین فتحی مدیرعامل موسسه هنر و ادبیات هلال از انتشار ۱۴ عنوان کتاب در ارتباط با ماه محرم و برای گروه سنی بزرگسال خبر داد و افزود: این آثار به صورت کتاب-سی‌دی منتشر شده‌اند و در واقع کتاب‌های گویایی هستند که در اختیار مخاطب قرار می‌گیرند تا او را با اشعار آئینی شاعران برگزیده و نوحه‌های اصیل آشنا کنند.

به گفته او هدف موسسه هلال، گردآوری اشعار برگزیده و در شأن اهل بیت (ع) است. آن هم در روزگاری که اشعار سخیف از برخی هیئت‌های عزاداری شنیده می‌شود. شعرها و نوحه‌هایی که هیچ ربطی به محرم ندارند. در حالی‌که نوحه‌های ریشه‌دار، کهنه نمی‌شوند و همیشه شنیدنی هستند. نوحه‌ای چون «بر مشامم می‌رسد هر لحظه بوی کربلا» یا «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد» همواره شنیدنی است چون شعر جان دارد و تاریخ مصرف برایش بی‌معنی است.

حجت‌الاسلام فتحی در پاسخ به این‌که موسسه هلال تا چه اندازه از ابزارهای نوین برای انتقال پیام خود بهره می‌برد گفت: موسسه به‌روز است. ما رادیو هلال را داریم. از سوی دیگر، آثارمان در قالب کتاب-سی‌دی منتشر می‌شود و نوحه‌ها را به صورت اپلیکیشن درمی‌آوریم و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به سایت بازار این فایل را دانلود و بر موبایل خود نصب کنند.

مدیر موسسه هلال با اشاره به این‌که هر سال سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب‌هایی را به زبان فارسی، ترکی و عربی منتشر و برای تمامی هیئت‌های مذهبی ارسال می‌کند گفت: امسال نوحه‌های فارسی به گزینش محمد سادات اخوی با عنوان «فانوس‌های اشک» منتشر و در اختیار هیئت‌ها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام فتحی با اشاره به این‌که موسسه هلال محدودیتی برای انتخاب و انتشار اثار ندارد بیان کرد: موسسه، هم به شاعران سفارش می‌دهد تا آثار با کیفیت تولید کنند هم شاعران می‌توانند برای انتشار کارهای خود به موسسه مراجعه کنند. ما تاکنون اشعاری از علی موسوی گرمارودی، ساعد باقری، سهیل محمودی، حافظ ایمانی و... منتشر کرده‌ایم.

او در پاسخ به این‌که آیا موسسه براین است که اشعار آئینی منتشر شده را گردآوری کند یا نه گفت: ما دلمان می‌خواهد با ناشران تعامل داشته باشیم اما برآن نیستیم فعالیت آنها را محدود کنیم و انحصارطلب باشیم. ضمن این‌که تعداد ناشرانی که آثار فاخر مذهبی منتشر می‌کنند هم زیاد نیست. پس هدف ما در درجه نخست انتشار و حمایت از کارهای وزین مذهبی و اشعار و مراثی ماندگار است.

مدیر موسسه هلال در پاسخ به این‌که این موسسه تا چه اندازه مخاطب سنجی کرده و جز هیئت‌های عزاداری به جذب مخاطب جوان اندیشیده است، گفت: ما در شهرهای مختلف نماینده داریم و آثار خود را تنها به هیئت‌های مذهبی ارسال نمی‌کنیم. ما کارهای خود را از طریق نمایندگی‌هایمان در شهرهای مختلف در اختیار کتاب‌فروشی‌ها و مراکز فرهنگی می‌گذاریم. ضمن این‌که pdf کتاب‌ها قابل برداشت و خواندن از طریق سایت موسسه است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین