عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: انتقاد باید بدون جار و جنجال و بزرگنمایی انجام شود تا اثرگذار باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی، شامگاه چهارشنبه در آیین عزاداری شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع)، اظهار داشت: انتقاد کردن به دیگران باید مانند آئینه باشد و عیب را بدون سر و صدا و بدون بزرگنمایی به خود فرد بگوید.

وی با تأکید بر لزوم سازنده بودن انتقاد افزود: انتقاد از دیگران راه و روش‌های مشخصی دارد که پرهیز از بزرگ‌نمایی، اجتناب از هیاهو، رعایت آرامش و همچنین پرهیز از هتک آبروی افراد، از آن جمله است و فرد منتقد و همچنین افرادی که انتقاد متوجه آنان است، ملزم به رعایت موازین شرعی هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: قرآن کتاب کاملی برای زندگی متعالی بشر است و از این رو دستورات این کتاب آسمانی باید در رأس امور زندگی و اجتماعی مسلمانان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت کسب معارف و علوم دینی برای نسل جوان کشور افزود: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باید برای ارتقای علمی و دینی تلاش کنند.

قرائتی خاطرنشان کرد: دانشجویان و طلاب باید بیشتر وقت خود را به مطالعه اختصاص دهند و علم خود را به روز کنند.

وی همچنین با اشاره به قسم‌های خداوند در قرآن، اظهار کرد: به دلیل اهمیت وقت سحر، خداوند در قرآن سه مرتبه به سحر قسم خورده است.

این مسئول با بیان اینکه عمر در گذر بوده و مانند یخ در حال آب شدن است، تصریح کرد: باید مراقب بود عمر تلف نشود و همان‌طور که در سوره عصر بیان شده افرادی که عمر خود را تلف کنند، دچار خسران می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به درجات مختلف ایمان در بین مردم، خاطرنشان کرد: در برهه‌های مختلف مانند گرفتاری‌ها، ایمان انسان‌ها سنجیده می‌شود و خداوند انسان را به صبر توصیه کرده است.

وی در پایان ابراز داشت: برخی افراد که حامی جدایی دین از سیاست هستند باید در آیات قرآن کریم تدبر کنند، زیرا 500 آیه در باب سیاست در قرآن مجید وجود دارد.

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین