عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۷۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
مداحی حاج حسین سازور در هیئت فداییان ولایت علوی در شهر ری
تا می توانیم باید برای پاکی جامعه خود دل بسوزانیم. شهدایی که برای ما خون ریخته اند نظاره گر ما هستند. سعی کنیم در جامعه ورع و تقوا را زیاد کنیم...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شب بیست و چهارم محرم در هیئت فدائیان ولایت علوی برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم نژاد سخنرانی کرد و حاج حسین سازور و جمعی از ذاکرین اهل بیت(ع) نوحه خوانی کردند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم نژاد را بخوانید؛

_ شما اگر کسی را دوست بدارید، این دوستی و محبت اثری می گذارد و انسان را به محبوبش نزدیک می کند، انسان را به او شبیه می کند. اگر انسان نسبت به شخصی تنفر داشته باشد، این تنفر انسان را از او دور می کند. این دو کاملاً مقابل هم هستند.

_ محبت آثاری دارد. در مورد محبت چند حدیث از پیامبر اکرم به ما رسیده است. پیامبر فرمودند که اگر خدا محبت اهل بیت مرا، محبت امامان بعد از مرا، محبت جانشینان مرا در دلی قرار دهد، این محبت در آن دل اثر می کند و او را اهل حکمت و توکل می کند. این محبت کاری می کند که او آکاهی به حقایق موجودات پیدا می کند. حکمت یعنی آگاهی به حقایق موجودات. این علمی که خدا به ایشان می دهد علمی است که در هیچ کتابی قابل دسترسی نیست که یکی از الطاف الهی است و خدادای است.این اولین اثر محبت است.

_ دومین اثر محبت این است که محبت او را اهل توکل می کند که می فهمد در این عالم به غیر خدا نباید توکل کرد. می فهمد که در این عالم همه چیز درمحل زوال است جز وجه واقعی خداوندکه زوال ناپذیر است.درکی پیدا می کند. که خداوند خیر دنیا و آخرت را به کسی که محبت اهل بیت در دلش است را می دهد.

_ پیامبر فرمود اگر خدا عنایت کند و محبت اهل بیتم در دلی قرار بگیرد خدا ده صفت در دنیا به او می دهد و ده صفت در آخرت. که صفات آخرت هم نتیجه محبت است و هم نتیجه صفات دنیوی است. اولین صفت این است که محب اهل بیت در مقابل کار خیر و اعمال صالح حریص است. کیاست و فتانت و زرنگی مؤمن به این است که عمل صالح و کار خیر را در عالم دنیا شکار می کند. انسان را به حرکت در می آورد و مانند موتور محرک عمل می کند.دومین صفت این است که خدا به ایشان ورع در دین می دهد.

_ یکی از رموزی که انسان را به سعادت می رساند و اولیاء خدا و حاج شیخ رجبعلی خیاط و امثالهم می شوند همین عمل صالح است. عزم جوهره آدمی است. عمل کمال یافته صاف و بی شائبه و خدایی که هیج غرض دنیوی در آن نباشد، عمل صالح است.

_ فرق تقوا و ورع در این است که مراتب بالای تقوا را ورع می گویند. یعنی انسان از کارهای شبهه ناک هم اجتناب می کند.

_ از جدل بپرهیزید. سیدالشهدا می فرماید که علامت آدم با ورع ترک جدل است. کسی که امام حسین را دوست دارد این دوستی دیواری بین سیدالشهدا و گناه است. این اثر محبت به اهل بیت است. گریه بر سیدالشهدا بر طینت انسان هم اثر می گذارد.

_ تا می توانیم باید برای پاکی جامعه خود دل بسوزانیم. شهدایی که برای ما خون ریخته اند نظاره گر ما هستند. سعی کنیم در جامعه ورع و تقوا را زیاد کنیم. چون این ها همه  به شیعیان مربوط می شود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین