عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
برخی اوقات شعرها از استحکام و قوام لازم برخوردار نیست و واژه‌های مبتذل در شعرها آورده می‌شود که وهم به اهل بیت(ع) و مذهب تشیع است و توهین آشکار به اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.
عقیق: نایب رئیس "کانون شاعران و مداحان" استان قم گفت: خطر بدعت در مداحی مغفول مانده و به طور شایسته به آن پرداخته نشده است.
 
"عباس حیدرزاده" با اشاره به بدعت‌های موجود در برخی مداحی‌ها اظهار کرد: اگر از این بدعت‌ها با اطلاع‌رسانی جلوگیری نشود ممکن است در آینده نه‌چندان دور سبب انحراف عمیقی در رسالت مداحی شود و هدف مداحی متأثر از این بدعت‌ها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌‌شود در کلاس‌های مداحی مطالبی در زمینه بدعت‌ها بیان کنیم و هر چند مسئولان این امر از این موضوع تقریبا غافل هستند.

مدرس کلاس‌های آموزش‌ مداحی عنوان داشت: مداحان با بی‌توجهی به بدعت‌ها از خط اصیل اهل بیت(ع) و عزاداری که روش ائمه اطهار(ع)، بزرگان، علما و مراجع بوده دور می‌شوند و این فاصله گرفتن و دور شدن ضربه زدن به دستگاه عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

ورود آهنگ‌های خوانندگان فراری به مداحی توهین به اهل بیت(ع) است

وی با اشاره به برخی بدعت‌ها در مداحی‌ها گفت: برخی اوقات آهنگ‌هایی که خوانندگان فراری خوانده‌اند وارد مداحی می‌شود و این امر توهین به اهل بیت(ع) است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: برخی اوقات شعرها از استحکام و قوام لازم برخوردار نیست و واژه‌های مبتذل در شعرها آورده می‌شود که وهم به اهل بیت(ع) و مذهب تشیع است و توهین آشکار به اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: مداحان و روضه‌خوانان باید به این موضوع توجه داشته باشند که برخی روضه‌ها سند و واقعیت ندارد و در عین حال توهین به اهل بیت(ع) و مذهب است.

نایب رئیس کانون شاعران و مداحان استان قم با بیان اینکه آموزش‌های مداحی بر اساس شعر، تاریخ و فن برگزار می‌شود گفت: خطر بدعت در مداحی مغفول مانده است و به طور شایسته به آن پرداخته نشده است.

راه‌اندازی رشته بدعت در مداحی

وی با اشاره به توصیه‌ای به مداحان جوان عنوان داشت: اگر به مداحان جوان آموزش‌های لازم ارائه نشود دچار انحراف شده و هر اندازه جلو بروند از راه اهل بیت(ع) دورتر می‌شوند.حیدرزاده یادآور شد: دستگاه‌ها و مراکز آموزشی باید رشته‌ای در زمینه بدعت در مداحی راه‌اندازی کنند تا ریشه بدعت‌ها و آثار و نتیجه بدعت‌ها را شناسایی کنند.وی با تأکید بر بررسی فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان داشت: مداحان باید در مداحی خود شعری بخوانند که تأثیرگذار، دارای پیام و هدف باشد.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین