عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۳۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
محمدعلی کریم‌خانی یکی از مداحان قدیمی اهل بیت و یکی از اساتید آواز مذهبی ایران است. از جمله آثار وی می‌توان به «آمدم ‌ای شاه پناهم بده» و همچنین «نجوای عاشوراییِ حسین آرام جانم - حسین روح و روانم» اشاره کرد.
عقیق:محمدعلی کریم خانی متولد سال 1329 ‌از مداحان اهل بیت و یکی از اساتید آواز مذهبی ایران است. از بهترین آثار وی می‌توان به «آمدم ‌ای شاه پناهم بده» و همچنین «نجوای عاشورایی - حسین آرام جانم - حسین روح و روانم» اشاره کرد.

از شاگردان استاد کریمخانی در حوزه موسیقی به محمد اصفهانی و چنگیزحبیبیان و در حوزه مداحی به موسوی و یحیوی می‌توان اشاره کرد. این مداح به مرد حنجره طلایی معروف است و یکی از بهترین‌های این عرصه به شمار می‌رود.

استاد کریمخانی معتقد است که «مداحی باید همراه با موسیقی سنتی  باشد. چرا که وقتی مداحی با موسیقی اصیل ایرانی عجین می‌شود، در مغزو روح مخاطب رسوخ می‌کند. موسیقی ایرانی موسیقی پرمحتوا و ریشه‌داری است و روح آدم از شنیدن آنها تازه می‌شود.  موسیقی وقتی سبک و به دور از اصل و ریشه باشد؛ هیچ گاه در میان مردم ماندگار نخواهد شد و زمان زیادی به طول می‌انجامد تا برای عده‌ای معدود، مورد پسند قرار گیرد. در کشور ما جوان‌ها به موسیقی در انواع مختلف گوش می‌کنند؛ اما برای اینکه بدانیم کدام کارها ماندگار می‌شوند،  نیاز به زمان است. باید سعی شود در ماه محرم موسیقی اصیل بیشتر در بین مردم و جوانان دیده و شنیده شود.»

در ادامه قطعاتی از استاد کریمخانی را می‌شنوید:‌

بهشت مولانی...

دریافت



مگر این کربلا خاک بهشت نیست؟

دریافت

خدای دل...

دریافت

ای ساقی

دریافت


منبع:فارس





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین