عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۸۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
در متنی کوتاه منتشر شد؛
آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» همزمان با درگذشت محمدعلی کریم خانی خواننده این قطعه ماندگار، دلنوشته کوتاهی را منتشر کرد.

عقیق: آریا عظیمی نژاد آهنگساز و سازنده موسیقی قطعه ماندگار «آمدم ای شاه پناهم بده» ساعاتی پس از انتشار خبر درگذشت محمد علی کریم خانی مداح و پیرغلام اهل بیت (ع) متنی را در قالب یک دلنوشته منتشر کرد.

در متن آریا عظیمی‌نژاد آمده است:

«سکوت می‌کنم… انگار حنجره‌ام از کار افتاده… انگار صدایم را از دست داده‌ام. استاد کریم خانی به اربابش پیوست. آمده. آمده‌، ای شاه پناهش بده.»

محمد علی کریم خانی خواننده و مداح پیشکسوت آثار آئینی مذهبی کشورمان که طی سال‌های اخیر با اجرای قطعه آمدم ای شاه پناه بده در تجلیل از مقام والای امام هشتم حضرت رضا (ع) در میان مردم شناخته شده بود، شامگاه روز سی ام خرداد ماه بعد از مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

محمد علی کریم خانی از جمله هنرمندان پیشکسوت موسیقی آیینی کشورمان است که به سال ۱۳۲۹ در شهر قزوین به دنیا آمد. وی سال‌ها بعد به واسطه تجارب ارزشمندی که در حوزه‌های مختلف مداحی و خوانندگی داشت قطعه «آمده ام ای شاه پناهم بده» را با همراهی آریا عظیمی نژاد تولید کرد. اثری که در تجلیل مقام والای حضرت امام رضا (ع) تولید و بعد از پخش تبدیل به یکی از ماندگارترین نواهای مذهبی پیرامون شخصیت بزرگوار امام هشتم شیعیان است.

آلبوم «ساقی» به آهنگسازی آریا عظیمی نژاد نیز یکی از آثار ماندگار مرحوم کریم خانی است که در رثای حضرت سیدالشهدا منتشر شده و منجر به تولید و پخش آثاری شد که به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین