عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
شب دوم محرم در هیئت رزمندگان شرق تهران با مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان
کربلا را باید از سه دیدگاه بهش نگاه دقیق کرد و مورد بررسی دقیق قرار داد. چون قایت این حرکت به صرف گریه و اشک نیست. ما می خواهیم با این حرارتی که ایجاد می شود افراد در طریق قرار بگیرند.

گزارش تصویری


عقیق: در مراسم شب دوم محرم در هیئت رزمندگان شرق تهران حجت الاسلام سید حسین مومنی سخنرانی کرد و حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان مداحی کردند.


گزیده از سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی؛

-داستان کربلا جنگ بین عقل و جهل است، نه علم و جهل. چون آنهایی که در لشکر طاغوت بودند عالم به این بودند که صراط مستقیم، صراط حسین بن علی (ع) است. آنها می دانستند که حضرت  حسین بن علی (ع) حجت خداست و می دانستند پاره تن پیغمبر است. همه را می دانستند اما آفت ها و آسیب های دنیا، مانع شد که از اینکه عقل آنها به فعلیت برسد و علمی که داشتند به فعلیت برسد. وگرنه همه عالم بودند که او کیست و شان منزلتش کجاست.

- عنصر عقلانیت، عنصر حماسه و عظمت، عنصر عاطفه و عشق در مجموع کربلا را رقم زد. این براساس فرمایشان مقام معظم رهبری است که فرمودند کربلا مرکب از این سه عنصر است.

-کربلا را باید از سه دیدگاه نگاه دقیق کرد و مورد بررسی دقیق قرار داد. چون غایت این حرکت به صرف فقط گریه و اشک نیست. ما می خواهیم با این حرارتی که ایجاد می شود افراد در طریق حق قرار بگیرند.

-چه علل و عواملی دست به دست هم داد و این رخداد را در کربلا رقم زد؟ اگرچه بعضی از استادان اثبات کرده اند که آنهایی که در کربلا آمدند مسلمان نبودند. اما وقتی به ظاهر امر نگاه می کنیم اینها مسلمان بودند. اما در باطن و پس پرده چه بوده است، فعلا در مقام توضیح و اثبات آن نیستیم، اما به ظاهر کسانی که در کربلا در جبهه دشمن و طاغوت بودند افرادی با سابقه های درخشان بودند. شمر لعنت شده در بسیاری از جنگها شرکت داشت و جانباز جنگ های صدر اسلام بوده و در برخی از این جنگها تا نزدیکی شهادت هم رفته، می تواند عاقبت به خیر شود، اما عاقبت به شر می شود. چرا؟ باید انسان بنشیند و دقت کند که چون شیطان از تمام توانمندی اش استفاده می کند که جبهه حق را خلوت کند. شیطان به بهانه های مختلف و متفاوت از هرکسی از دریچه خودش وارد می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
0
0
شرق یا غرب؟؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین