عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
حجت الاسلام و المسملین ˈکاظم صدیقیˈ در مراسم یادبود ˈآقامجتبی تهرانیˈ گفت: اخلاق در زندگی سیاسی، اجتماعی و مسائل خانوادگی از مسائل ضروری است و حتی از نان شب هم واجب تر است.
عقیق: حجت الاسلام و المسملین ˈکاظم صدیقیˈ در مراسم یادبود ˈآقامجتبی تهرانیˈ گفت:اخلاق در زندگی سیاسی، اجتماعی ومسائل خانوادگی از مسائل ضروری است و حتی از نان شب هم واجب تر است. صدیقی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از مقام آیت الله آقامجتبی تهرانی که در دانشگاه تهران برگزار شد؛ گفت: آقامجتبی دل ها را به هم مهربان می کرد و مایه نشاط جوانان و ارتباط جوانان با خالق بود و در واقع خلاء اخلاقی بسیاری از مردم را پر کرده بود.

وی با بیان این که شمار زیادی از مسوولان نظام در جلسات اخلاقی این مرجع تقلید شرکت می کردند؛ افزود: بسیاری با شعارهای خوب می آیند ولی درست عمل نمی کنند و از خط بندگی خارج می شوند؛ چون مسائل اخلاقی جدی گرفته نشده است و در زندگی سیاسی، علمی و فرهنگی نیاز به اخلاق داریم و در مسائل خانوادگی، اداری و اجتماعی حتی از نان شب هم واجب تر است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه از اخلاق به عنوان روح اجتماعی بشر یاد کرد و از جامعه دانشگاهی خواست تا علمای اخلاق را شناسایی کنند؛ چرا که حضور چنین اساتیدی در روند سالم سازی روح و جان و امور زندگی مردم اثربخش خواهد بود.

صدیقی از آقامجتبی به عنوان شخصیتی یاد کرد که خدمات بسیاری برای انقلاب و نظام انجام داد و گفت: بسیاری از شهدا و سرداران دفاع مقدس، تربیت شدگان درس اخلاق این عالم بزرگوار بوده و بسیاری از مسوولان نظام در جلسات او تربیت شدند.

وی در بخشی از سخنان خود به قسم های قرآن اشاره کرد و گفت: در سوره شمس خداوند با 11 قسم ضروری ترین مساله حیات را بیان کرده و خودسازی را مهمترین مساله دانسته است و اگر کسی بر خود پیروز نشود؛ نه تنها به جایی نخواهد رسید؛ بلکه به زیان مطلق گرفتار خواهد شد. 

صدیقی در ادامه به روایتی از امام هفتم اشاره کرد و گفت: از نگاه امام کاظم (ع) در میان تمام علوم، فراگیری آن علمی ضروری تر است که دل را اصلاح و روح را پالایش کند. البته قلب انسان پایگاه وحی و نورانیت است و مغز انسان با علم اکتسابی سر و کار دارد ولی پایگاه علم الهی قلب انسان است.

در این مراسم حجت الاسلام ˈمحمد محمدیانˈ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ˈفرهاد رهبرˈ رییس دانشگاه تهران، خانواده مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی و اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران حضور داشتند.

مجلس بزرگداشت فقیه مجاهد و معلم اخلاق آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) که به همت دانشگاه تهران و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد؛ با مداحی یکی از مداحان اهل بیت پایان یافت.


منبع: خبرگزاری ایرنا
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین