عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
گروهی از یهودیان تندرو با حمله به مسجد حضرت داوود(ع) در محله 'آل دجانی' واقع در جنوب غربی مسجد الاقصی، سه ورودی مسجد را که از آثار باستانی دوره عثمانی بود، تخریب کردند.
عقیق: گروهی از یهودیان تندرو با حمله به مسجد حضرت داوود(ع) در محله 'آل دجانی' واقع در جنوب غربی مسجد الاقصی، سه ورودی مسجد را که از آثار باستانی دوره عثمانی بود، تخریب کردند.
 
مرکز" الاقصی" از جهان عرب و اسلام و فلسطینی ها خواست تا برای حفظ مقدسات اسلامی بویژه در شهر قدس زمام و کنترل امور را به دست گیرند.
 
مرکزی الاقصی با بیان این که شهر قدس نمادی اسلامی است، همچنین از همه طرفهای ذیربط خواست تا میراث و ابنیه باقیمانده اسلامی را از خطر تخریب توسط اشغالگران اسراییلی نجات دهند.
 
این اقدام یهودیان تندرو، خشم گسترده محافل اسلامی را برانگیخت بویژه که این نخستین بار نیست که به مسجد و مقام حضرت داوود تعدی می شود.
 
به دنبال این واقعه هیاتی از مرکز الاقصی در محل حادثه حضور یافتند و مشخص شد که این تعدی درشب صورت گرفته و آسیب گسترده ای به مسجد وارد شده است. این اقدام توهینی آشکار به مسجد و قداست آن به شمار می آید.
 
"زکی اغباریه" رییس مرکز الاقصی، تعدی به این مسجد را نوعی اقدام تخریبی توصیف کرد و هشدار داد که این امر به ابنیه باستانی اسلامی ضربه می زند به ویژه آن که سنگ مرمری که شکسته شده، اثری تاریخی است و به دوران عثمانی باز می گردد.


منبع: خبرگزاری شبستان
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین