عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
نسخه خطی نهج‌البلاغه به خط یاقوت مستعصمی در پیش‌نشست همایش بین‌المللی حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن، با حضور آیت‌الله استادی رونمایی شد.

عقیق:نسخه نفیس و خطی نهج‌البلاغه به خط یاقوت مستعصمی که در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شد به همت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی به چاپ رسید و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفت.

یاقوت مستعصمی، از بزرگترین خطاطان جهان است که گرایش به اهل سنت داشته و زمان حیات وی به دوران کوتاهی پس از سیدرضی مربوط می‌شود و می‌توان از وی به عنوان بزرگ‌ترین خوشنویس در عرصه نگارش خط ثلث نام برد.

در حال حاضر آثاری که از این هنرمند نامی به یادگار مانده است در موزه‌های بزرگ دنیا در معرض دید عموم قرار دارد و برای نسخ خطی به جای مانده از وی، نمی‌توان قیمت تعیین کرد.

در این پیش‌نشست کتاب سیدالوصیین و امیرالمومنین الی قاضی الاهوازی که به تحقیق سیدمحمدرضا حسینی‌جلالی تدوین شده و به همت دانشگاه مفید و همایش بین‌المللی حکومت علوی به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

قاضی اهوازی از قضات دوران حکومت امیرالمومنین(ع) است که در نامه‌ای به حضرت علی(ع) از ایشان تقاضا می‌کند روش‌های صحیح و شایسته قضاوت را به وی راهنمایی کند که این امام همام نیز در نامه‌ای که در 16 بند تنظیم شده است شرایط قاضی و قضاوت شایسته را تبیین می‌کنند.

کتاب ترازوی احدخو نیز از دیگر آثار ارزشمندی بود که در پیش‌نشست همایش بین‌المللی حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن رونمایی شد.

این اثر ارزشمند که به زبان فارسی نوشته شده روایتی از زندگی و سخنان امام علی(ع) است که توسط مهدی کمپانی‌زارع به مناسبت هزار و چهارصدمین سال حکومت حضرت علی(ع) تالیف شده است.

 

منبع:فارس

 211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین