عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر شکل گیری نهضت ازدواج آسان گفت: واسطه شدن برای ازدواج دختران و پسران بهترین دلالی است.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه جمعه در ششمین جشن «هلهله فرشته ها» با اشاره به اینکه غفلت و شهوت موجب آسیب رساندن به انسان می شود، اظهار کرد: نماز، برطرف کننده غفلت و همسر رفع کننده شهوت است.

وی تصریح کرد: اگر نسل ما نماز بخواند و ازدواج کند تا حدود زیادی بیمه است، چرا که راه غفلت و شهوت بسته می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این که نخستین و دومین نیاز بشر اکسیژن و غذا می باشد، ابراز داشت: سومین نیاز انسان، همسر است و ضرورت دارد که این نیاز خود را با ازدواج برطرف کند.

*نهضت ازدواج آسان شکل بگیرد

حجت الاسلام والمسلمین  قرائتی با بیان این که برای افزایش ازدواج در کشور نیاز به بسیج عمومی داریم، تصریح کرد: همه باید برای نهضت ازدواج آسان قیام کنند.

وی با اشاره به این که پیرمرد و پیرزن هم نیاز به همسر دارند، ابراز داشت: انسان جوان ممکن است همسر را به یک جهت بخواهد، اما افراد سالخورده نیاز به مونس و همدم دارند.

*بهترین دلالی از نظر استاد قرائتی

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه 14 هزار پیرمرد و پیرزن در تهران داریم که به دلیل تنهایی،مبتلا به افسردگی شده اند، اظهار داشت: بهترین دلالی پیوند دادن دختر و پسر برای ازدواج کردن است.

استاد قرائتی با تاکید بر این که تفاوت علمی نباید موجب عدم ازدواج شود، تصریح کرد: ازدواج را نباید درگیر مدرک گرایی کرد و مراجع تقلیدی داریم که با 70 سال سن، به اندازه 65سال از همسر خود برتری علمی دارند، اما از زندگی های عالمانه و خوبی برخوردار هستند.  

*طرفدار ازدواج دبیرستانی هستم!

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ازدواج نوبتی نیست و نیازی است، ابراز داشت: بنده با ازدواج دانشجویی موافق نیستم و طرفدار ازدواج دبیرستانی هستم.

*خانواده ها آنقدر خواستگار رد نکنند!

رئیس ستاد افامه نماز کشور با تاکید بر این که دختران نباید آنقدر خواستگارهای خود را رد کنند، گفت: بنده نامه از دانشجوی دختر داشتم که نفرین بر  پدر و مادرش کرده بود؛ چراکه خواستگارهایش را رد می کردند و نوشته بود که  اکنون با افزایش سن، خواستگار ندارم.

استاد قرائتی با بیان این که معنای ازدواج تشکیل خانواده مستقل نیست، ابراز داشت: زندگی را می شود آسان گرفت و باید رویکرد ما آسان سازی ازدواج شود.

وی با اشاره به تاکیدات فرامین اسلام بر امر مقدس ازدواج، افزود: اگر کسی ازدواج کند یک رکعت نمازش، هفتاد برابر می شود.

*خدا نمی خواهد لامپ دوازدهم بسوزد

مفسر برجسته قرآن کریم در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه به اراده خداوند عمر امام زمان(عج) ثابت است، گفت: برخی پرسش می کنند چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کند؛ ما اگر یازده لامپ برق را بشکنیم سازمان برق دیگر برق ما را وصل نمی کند؛ یازده امام را شهید کردند و خدا گفت لامپ دوازدهم را وصل نمی کنم تا هدایت شوید.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین