عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
آیت‌الله محمدعلی موحدی‎کرمانی:
اربعین حسینی و قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) را همانند درخت طیبه دانست و اظهار داشت كه راه حسین(ع) در هر زمان و هر فصلی میوه داده و خیلی از انسان‌ها را بیدار کرده و تکان داده است/ آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني شاگردان بسیاری را تربیت کرد كه مي‎توان گفت ايشان بهترين الگو، معرف اسلام و اخلاق اسلامی بود و ان شاءالله خداوند این عزیز را با رسول الله محشور کند.

عقیق: «آیت‌الله محمدعلی موحدی‎کرمانی» خطیب این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به فرمايش امیرالمومنین علي(ع) "قبل از اینکه مرگ‌تان فرا برسد، آن کاری که باید انجام دهید، انجام دهید و تا فرصت دارید عمل کنید" اظهار داشت: خداوند در قرآن به انسان‌ها می‌فرماید که آن چیزی که در اختیار شما قرار دادیم متاع فانی دنیاست و باید با این متاع فانی معامله کرد و متاع فانی را با متاع واقعی تعویض کرد.

وي در ادامه با بیان اینکه تمام موجودات هستی "کلمةالله"‌ هستند، افزود: ما دو نوع کلمه داریم که یکی "کلمة‎الطیبه" و یکی "کلمة‏الخطیبه" است که البته هر چیز پاکی می‌تواند کلمه طیبه باشد. انسان نیز می‌تواند کلمه طیبه باشد البته انسانی که آلودگی و خطا در او راه نداشته باشد. خداوند در مورد حضرت مسیح می‌فرماید: عیسی مسیح کلمه طیبه است و همه انبیا نیز کلمه طیبه الهی هستند.

خطيب جمعه تصریح کرد: خداوند کلمه طیبه و تمام چیزهایی که جزو این کلمه طیبه هستند را همانند درختی تعبیر می‌کند که ریشه در زمین دارد و هیچ چیز نمی‌تواند به این ریشه آسیب برساند؛ این درخت شاخه، برگ و میوه دارد و شاخه و میوه آن طوری در آسمان قد کشیده که هر شخصی نمی‌تواند به محصولات آن آسیب برساند. چون درخت طیبه زنده است و ریشه دارد، پیوسته و مرتب در هر مرحله و فصلی، میوه می‌دهد.

موحدی کرمانی در ادامه اربعین حسینی و قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) را همانند درخت طیبه دانست و اظهار داشت: راه حسین(ع) در هر زمان و هر فصلی میوه داده و خیلی از انسان‌ها را بیدار کرده و تکان داده است.

وی همچنین تصریح کرد: سر مطهر امام حسین(ع) را به هر شهری که می‌بردند نورافشانی می‌کرد و میوه می‌داد و همین سر بود که پسر زیاد را در مقر حکومتش رسوا کرد و وقتی این سر را به برخی شهرها می‌بردند، فرماندار آن منطقه نمی‌گذاشت و می‌گفت این حرکت انقلاب به پا می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان كرد: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی مدیون نهضت سیدالشهدا(ع) است و امروز این انقلاب در منطقه الگو شده و خیلی‌ها را تکان داده است.


منبع: خبرگزاری ابنا

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین