عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
سخنران حرم مطهر رضوی، يكي از آموزه‌هاي تربيتي و اخلاقي امام جواد(ع) را انجام آگاهانه كارها و عمل همراه با شناخت ذکر کرد.
عقیق: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، فاطمه الله دادی در سلسله جلسات بیان معارف ویژه خواهران که در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین سیره تربیتی و ویژگی‌های اخلاقی امام جواد(ع) پرداخت و عنوان کرد: امام محمدتقی(ع)، معروف به جواد الائمّه(ع)، نهمین پیشوای معصوم و جوان‌ترین امام شهید بود که در عمر کوتاه اما با برکت خود میراث ماندگار فرهنگ تشیع را پاس داشت.

وی با اشاره به روایتی از امام جواد (ع) اظهار داشت: كسي كه راه ورود به كاري را نشناسد، راه برون شدن از آن درمانده‌اش مي‌كند. يعني عدم شناخت كار و راه‌كارهاي انجام آن، شخص را در دامي مي افكند كه بيرون آمدن از آن بسيار دشوار و سخت خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امام نهم شیعیان(ع) در مقابل مصائب و گرفتاری‌های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بودند. آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشامدهای ناگوار، هیچ‌گاه برآشفته و مضطرب نمی‌شدند بلکه با اتکال به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می آوردند.

این سخنران حرم مطهر رضوی عنوان کرد: امام جواد(ع) تمام فضائل اخلاقی و کمالات انسانی را از اجداد طاهرین خود به ارث برده بودند. یکی از خصلت‌های والائی که در زندگی این امام بزرگوار بسیار حائز اهمیت بود، شجاعت و صراحت لهجه در گفتارهای حق طلبانه بود.

وی افزود: امام جواد(ع) در دوره‌ای که فرقه‌های مختلف اسلامی و غیر اسلامی رشد و نمو یافته بودند و دانشمندان بزرگی در این دوران، زندگی می‌کردند، با کمی سن، وارد بحث‌های علمی شدند و با سرمایه ارزشمند امامت، احکام اسلامی را مانند پدران و اجداد بزرگوارشان گسترش دادند و به تعلیم و ارشاد پرداختند.

الله دادی ابراز داشت: امام محمد تقی(ع) با زندگي خود بسياري از انديشه‌هاي انحرافي و باطلي را كه در جامعه پيدا شده بود، به چالش جدي کشیدند و دوباره آموزه‌های ‌قرآني و معجزات و بيانات روشنگر و بصيرت بخش آن را زنده و مردم را به صراط مستقيم دعوت كردند و آنان را از مسير انحرافي باز داشته و راه حقيقت و روشن را نشان دادند.

این کارشناس مذهبی، اظهار داشت: یکی از ابعاد بزرگ زندگی ائمه ما، بعد فرهنگی آن‌ها است. این پیشوایان بزرگ هرکدام در عصر خود فعالیت فرهنگی داشته‌اند و در مکتب خویش شاگردانی تربیت و علوم و دانش‌های خود را توسط آنان در جامعه منتشر می‏‌کردند.

سلسله جلسات بیان معارف ویژه خواهران همه روزه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، قبل از نماز ظهر و عصر در رواق‌های دارالاجابه و دارالحکمه حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین