عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴
مدير اجرايی مركز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی از عرضه مصحف جدید قرآن کریم با رسم الخط استاد نیریزی به بازار خبر داد.
عقیق: محمد بابايی، مدير اجرايی مركز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی از رونمایی قرآن با خط استاد نیریزی خبر داد و گفت: میرزا احمد نیریزی از جمله كاتبان بزرگ قرآن كريم در قرن 12 هجری بوده است که به جهت احیای این موروثه دینی و فرهنگی درصدد چاپ یکی از ممتاز ترین مصحف های خط خوشنویسی توسط این استاد بزرگ نسخ نویس برآمدیم.

وی افزود: استاد میرزا احمد نیریزی از بزرگترین خوشنویسان و کاتبان قرآن در عصر صفوی بوده است که به بزرگترین خوشنویس خط نسخ شهرت دارد و از این روی نیاز آن بود که زیبایی های خط این استاد بزرگ احیا گردد.

بابایی در معرفی ویژگی های قرآن چاپ شده اضافه کرد: این قرآن در قطع پالتویی و 787 صفحه می باشد و با توجه به اصلاح رسم الخط آن، در عین خوانایی کلمات، قطعی مناسب دارد و قابلیت همراه بودن را دارا می باشد.

وی در مورد رسم الخط این قرآن گفت: شیوه خاص کتابت کلمات قرآن در شیوه ی نگارش کلمات این قرآن لحاظ شده است و حتی برخی کلمات با نظارت اساتید بزرگ خوشنویسی به جهت خوانا تر شدن مورد اصلاح قرار گرفتند.

مدير اجرايی مركز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی اشاره کرد: علائم و مواضع وقف و ابتدا، بر اساس آخرین تحقیقات و پژوهش های محققان مرکز طبع و نشر قرآن کریم در این مصحف تدقیق شده است و علامت گذاری کلمات در این مصحف بر اساس شیوه آسان و کم علامت منطبق با قواعد سواد آموزی فارسی تعیین شده است.

 

بابایی در پایان گفت: این نسخه از قرآن به خط استاد نیریزی ترجمه ندارد چراکه زیرنویس ترجمه سبب کاهش زیبایی و نظم رسم الخط می شد و در صفحه مقابل ثبت شدن ترجمه نیز باعث بالا رفتن حجم قرآن می گشت.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین