عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
رئیس بنیاد بین المللی نهج‌البلاغه:
رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه گفت: امام رضا(ع) در مناظرات علاوه بر نشان دادن دانش بی انتهای خود، فن مباحثه و مناظره درست را به ما نشان دادند.
عقیق: آیت الله دین پرور با بیان این که کرامات امامان معصوم(ع) ادامه معجزات پیامبر(ص) است، اظهار کرد: کرامات امامان(ع) نشان می‌دهد که رابطه خداوند و انسان بعد از پیامبر(ص) توسط امام(ع) ادامه دارد.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه ادامه داد: کرامات امامان معصوم(ع)، درس عملی خداشناسی است تا مردم  این حقیقت را دریابند که این امر خارق‌العاده متوقف نشده است.

وی با اشاره به کرامات حضور امام رضا(ع) در ایران، گفت: امام (ع) هرکجا که باشد نقش خود را ایفا می‌کند، ولی با این حال هرچه مردم به امام(ع) نزدیکتر باشند، گستردگی آن را بیشتر درک می‌کنند.

آیت الله دین پرور با بیان این که زیارت امام(ع) از دور هم آثار و برکات خود را دارد، ولی از نزدیک این آثار ملموس‌تر است، عنوان کرد: حضور امام رضا(ع) در ایران موجب شده است که مردم ایران با حضور در مشهد مقدس، از نزدیک کرامات امام رضا(ع) را درک کنند.

وی، مناظراتی که امام رضا(ع) در مجلس مأمون داشتند را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: امام رضا(ع) با استفاده از دانش و علوم بی انتهای خود، به خوبی مناظرات را کنترل کردند و همه حریفان را شکست دادند.

رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در مناظرات، علاوه بر نشان دادن دانش بی انتهای خود مباحثه و گفتگوی درست را به ما نشان دادند، هرچند در خصوص این مباحثات بسیار کم لطفی شده است.

آیت الله دین پرور در پایان تصریح کرد: آستان قدس رضوی باید در این خصوص بیشتر تلاش کند و با برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های مختلف، موجی به راه بیندازد که مردم بیشتر با حقایق این مناظره‌ها آشنا شوند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین