عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده تصریح کرد:
معاون فرهنگی شهرداری تهران گفت: همچنان که در زیارت امام رضا (ع) آمده است امام نور و هدایتگر انسان ها در روز روشن می باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده، معاون فرهنگی شهرداری تهران در مراسم میلاد باسعادت امام رضا (ع) که با حضور حضرت آیت الله سیدمحمدباقر میردامادی نماینده آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران و جمعی از روحانیون، طلاب، ائمه جماعات و خیل کثیری از مردم در مسجد امام رضا (ع) تهران برگزار شد، گفت: ادعیه یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با ائمه می باشد لذا نباید از اهمیت ادعیه غافل ماند.

وی تصریح کرد: همچنان که در زیارت امام رضا (ع) آمده است امام نور و هدایتگر انسان ها در روز روشن می باشد.

 استاد حوزه ادامه داد: معنای این کلام این است که ائمه (ع) در همه حال و در تمام شبانه روز در جایگاه نور و هدایت انسان ها قرار دارد حتی در جایی که خورشید تابان می درخشد.

 وی با اشاره به اینکه قرآن ائمه نورهای هدایتگری آدمی هستند، تصریح کرد: همین معنا در حدیث ثقلین از وجود مقدس آقا رسول الله ذکر شده است که قرآن و عترت از یکدیگر جدا نیستند.

 معاون امور فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه طبق آیه قرآن (ان الانسان لفی خسر) انسان ها همیشه در حال زیان و اشتباه هستند لذا برای رهایی از این وضعیت نیاز به ارشاد و هدایتگری دارند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل خداوند متعال وجود نازنین اهل بیت را برای هدایت و ارشاد مردم ارسال فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده با تاکید بر ضرورت ارتباط مداوم با قرآن و اهل بیت (ع) شخصیتی مانند سعد ابی قصاص که ششمین مسلمان روی زمین است به دلیل دوری از اهل بیت (ع) در معرض انحراف قرار گرفت.

استاد حوزه افزود: وقتی سعد ابی قصاص مسلمان شد مادرش اعتصاب غذا کرد و او روز سوم به دیدار مادرش رفت و از مادر ش پرسید چرا اعتصاب غذا کرده ای مادرش گفت به این خاطر که تو مسلمان شده ای و نمی توانم در میان مردم سرم را بلند کنم بعد گفت آنقدر پیامبر گرامی اسلام و دینش را دوست دارم که اگر بر اثر این اعتصاب غذا جان به جان آفرین تسلیم کنی دست از پیامبر و دینم برنمی دارم.

وی با اشاره به برخی دیگر از خدمات سعد ابی قصاص به اسلام اظهار داشت: چنین شخصیتی که اینچنین از دین و پیامبر دفاع می کند در شورای ثقیفه مقابل ولایت قرار گرفت.

استاد حوزه روش صحیح زندگی را ادامه دادن راه اهل بیت (ع) خواند و تصریح کرد: همچنان که در این ادعیه آمده است باید مانند اهل بیت اهتمام به جدی، کمک به فقرا و همچنین امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر راه اهل بیت را ادامه دادیم که سربلند خواهیم شد در غیر این صورت مصداق کلام امام رضا (ع) خواهیم بود که فرمودند من زایر بی نماز نمی خواهم.

معاون فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به جنایات داعش، جبهه النصره و وهابیت اظهار داشت: امیدواریم خداوند به لطف امام رضا (ع) هرچه زودتر نابودی این جریان فکری خطرناک را فراهم آورد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
0
این بنده خدا رییس مرکز فعالیتهای دینی شهرداریه نه معاون فرهنگی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین