عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۶۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
در آستانه سالروز ولادت هشتمين اختر سپهر تابناك امامت و ولايت دانشنامه امام علي بن موسي الرضا (ع) بر روي شبكه جهاني حوزه نت به روز رساني شد.

عقیق:مسؤول ارتباطات و اطلاع رساني مركز نور ضمن تبريك اين روز خجسته و مبارك، هدف از توليد اين دانشنامه را عرضه قطره اي از درياي عشق و ارادت قلبي مسلمانان به ويژه ايرانيان به امام رضا (ع) و همچنين كمك به امر پژوهش و تحقيق محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان كرد.

علي اكبر پوست چيان ادامه داد: اين دانشنامه غني با برخورداري از
۴۹۶ مطلب شامل گزيده كتاب، پرسش و پاسخ، چكيده پايان نامه، مجلات و مقالات در قالب ۱۵ موضوع جهت استفاده كاربران ارائه شده است.

عضو انجمن روابط عمومي ايران ادامه داد: «معرفي نور»، «فضايل و كرامات»، «زندگاني و دوره امامت»، «شهادت»، «آموزه‌ها و آثار»، «سيره حضرت»، «شاگردان» و «بركات حضور امام رضا (ع) در ايران» از جمله مطالب اين دانشنامه مي‌باشد.

وي «زيارت امام»، «امام و پرسش ها» را نيز از جمله ديگر مطالب اين دانشنامه عنوان كرد و افزود: «تاريخچه اماكن مربوط به امام»، «امام در آينهٔ هنر و ادب»، «كتاب و كتاب شناسي حضرت»، همچنين «امام رضا (ع) در رسانه و اينترنت» از ديگر عناوين دانشنامه امام رضا (ع) به شمار مي‌رود.

پوست چيان ابراز داشت: علاقه مندان مي‌توانند با مراجعه به اين دانشنامه مناسبتي عنوان ديگري از جمله؛ «علماي مدفون در جوار حرم رضوي»، «حضور امام زادگان در ايران»، «گسترش تشيع در ايران»، «وضعيت خاص شيعيان و ويژگي امامت امام (ع) »، «سفر حضرت به خراسان»، «علماء خراسان»، «فرزندان امام (ع) »، «سادات رضوي»، «ولايتعهدي»، «امام و خلافت» را مورد مطالعه قرار دهند.

علاقمندان مي‌توانند جهت استفاده از اين دانشنامه معنوي اينجا كليك كنند.


منبع:حج

211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین