عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
مداحی حاج یدالله پاشازاده، حاج احد قدمی، حاج محسن عرب خالقی، کربلایی محمد حسین پویانفر و شعر خوانی سید حمید برقعی
مادر امام رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام، تکتم(نجمه) نام داشتند و به طاهره ملقب بودند. ایشان در قبرستان ام مشربه (ام ابراهیم) دفن می باشد.

صوت این مراسم بشنوید

گزارش تصویری


عقیق: در این مراسم حجت الاسلام وحیدی سخنرانی کرد و حاج یدالله پاشازاده، حاج احد قدمی، حاج محسن عرب خالقی و کربلایی محمد حسین پویانفر به مولودی خوانی پرداختند. در ادامه سید حمیدرضا برقعی به شعر خوانی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام وحیدی را بخوانید؛

_ در بین همسران ائمه یک خانمی هست که این خانم جزء کم نظیرهای عالم اسلام است. این خانم حمیده همسر امام صادق(ع) می باشند. ایشان زن مدیر و مدبر و عاقل و با تدبیر و با جذبه ای بود که کم از ایشان صحبت می شود.

_ ائمه متعصب نبودند. پنج تا از امامان ما، مادرشان اقلیت دینی بودند و مسلمان شدند. ایشان شناخت داشتند و می دانستند چه باید بکنند. ما هم از امام زمان بخواهیم که راه مستقیم را نشانمان بدهد.

_ مادر امام رضا و حضرت معصومه علیهماالسلام تکتم(نجمه) که به طاهره ملقب بودند. ایشان در قبرستان ام مشربه (ام ابراهیم) دفن  می باشد.

_ در این روایت است که یک عده ای برای دیدن امام رضا به طوس آمدند. امام رضا روز اول ایشان را راه نداد. شصت روز این شیعیان می آمدند و امام رضا اجازه نمی دادند داخل بیایند. روز شصتم به خادم حضرت گفتند که ما شش دهه صبر کردیم و ایشان را ندیدیم. ولی به امام رضا بگو که این رسمش نبود. ما در شهرمان دشمن هایی داریم الان برویم دشمنان می گویند که امام رضا در خانه را برویتان باز نکرد. حضرت بعد از شنیدن این حرف فرمودند که بیایند. وقتی این شیعیان آمدند و حضرت اجازه نداد بنشینند. وقتی دلیل را پرسیدند حضرت فرمود که هر کاری کردید خودتان کردید ببینید چه کرده اید که شصت روز اجازه ندادم شما داخل بیایید.

_ ما خودمان چه کار کردیم که ظهور آقایمان امام زمان به تأخیر افتاده است؟ ما خودمان باعث تأخیر ظهور می شویم.

_ ادعا از گناه خیلی بدتر است. شیعه طبق روایت امام رضا کسی است که در اوامر امیرالمؤمنین مطیع محض باشد. این که باید بدانیم کجا فریاد بزنیم  و کجا سکوت کنیم؟ خیلی مهم است.

_ یک حرکتی در اول اسلام به وجود آمد که صوفی گری نام دارد و این که آدم مؤمن باید شلخته و کثیف باشد و در زمان پدران ما هم این اتفاق با حضور کمونیست ها و چپی ها قوی تر شد که کاملاً غلط است. از آن طرف هم اسراف و تجمل گرایی و پز دادن آن هم غلط است. مؤمن باید تمیز و مرتب باشد و لباس خوب و به روز بپوشد. امام رضا در یک روایت فرمودند که سزاوار نیست که مؤمن روزی بدون عطر و ادکلن بیرون از منزل بیاید.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خادم الحسن علیه السلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
0
بنام خدا
با عرض سلام و خدا قوت
در روز جمعه 93/6/14 مراسم باشکوه جشن میلاد شمس الشموس ، انیس النفوس ، امام رئوف حضرت رضا علیه آلاف التحیة والثنا با سخنرانی حاج شیخ میثم علی پناه و مداحی حاج حیدر خمسه و حاج محمد آوخ در بیت الحسن خیابان شهید مدنی برگزار گردید.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین