عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
در بني‌ اسرائيل‌ عابدي‌ بود كه‌ هميشه‌ مي‌ گفت‌: الحمد للّه‌ رب‌ّ العالمين‌ و العاقبة‌ُ للمتقين‌. ابليس‌ كه‌ از اين‌ حرف‌ او در ناراحتي‌ بود شيطاني‌ را فرستاد كه‌ او را وادار كند بگويد: العاقبة‌ للاغنياء! يعني‌ عاقبت‌ با پولدارهاست‌!

عقیق:در کتاب "جنگ ابلیس علیه انسان" آمده است: « در بني‌ اسرائيل‌ عابدي‌ بود كه‌ هميشه‌ مي‌ گفت‌: الحمد للّه‌ رب‌ّ العالمين‌ و العاقبة‌ُ للمتقين‌.

ابليس‌ كه‌ از اين‌ حرف‌ او در ناراحتي‌ بود شيطاني‌ را فرستاد كه‌ او را وادار كند بگويد: العاقبة‌ للاغنياء! يعني‌ عاقبت‌ با پولدارهاست‌! شيطان‌ مذكور با عابد ديدار كرده‌ و اين‌ پيشنهاد را به‌ او كرد ولي‌ عابد قبول‌ نكرد و قرار گذاشتند كه‌ راجع‌ به‌ اين‌ سخن‌ از يكنفري‌ كه‌ مي‌ بينند، بپرسند. و هركه‌ محكوم‌ شد، دست‌ او را قطع‌ نمايند. به‌ يكنفر برخوردند و از او پرسيدند و او گفت‌ : العاقبة‌ للاغنياء!

لذا دست‌ راست‌ عابد قطع‌ شد ولي‌ باز او مي‌ گفت‌: الحمد للّه‌ رب‌ّ العالمين‌ و العاقبة‌ للمتقين‌. باز از شخص‌ ديگري‌ پرسيدند و او هم‌ حرف‌ شيطان‌ را تأييد كرد، پس‌ دست‌ ديگرش‌ را قطع‌ كردند اما او مرتب‌ مي‌ گفت‌: الحمد للّه‌ رب‌ّ العالمين‌ والعاقبة‌ للمتقين‌. و قرار گذاشتند كه‌ اين‌ بار هر كدام‌ محكوم‌ شد گردنش‌ قطع‌ شود. خداوند ملكي‌ را فرستاد. آندو از او سؤال‌ كردند و او گفت‌:الحمد للّه‌ رب‌ّ العالمين‌ و العاقبة‌ للمتقين‌. و گردن‌ شيطان‌ را قطع‌ كرد و دست‌ عابد را هم‌ شفا داد

 

منبع:جام

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین