عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
شعبانی، مدیر مرکز مستند حقیقت گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و علی کریمیان، سخنرانان مراسم سالگرد شهادت هادی باغبانی در حوزه هنری هستند.
عقیق: مرتضی شعبانی، مدیر مرکز مستند حقیقت، با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد شهادت هادی باغبانی در حوزه هنری، گفت: این مراسم با همکاری مرکز مستند حقیقت، حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و روایت فتح برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم که از ساعت 16 تا 18 سه‌شنبه 28 مردادماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به سخنرانی می‌پردازد. حجت الاسلام و المسلمین علی کریمیان، دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی نیز در این مراسم به سخنرانی در مورد مستندهای ساخته شده در مورد سوریه و وضعیت فعلی ساخت این نوع آثار می‌پردازد.

مدیر مرکز مستند حقیقت اضافه کرد: در این مراسم که با اجرای حسین محمودیان، راوی مستندهای روایت فتح برگزار می‌شود، حامد زمانی دو قطعه موسیقی با موضوع فلسطین و مدافعان حرم اجرا می‌کند. حضور صادق آهنگران برای شعرخوانی و مداحی در این مراسم هنوز قطعی نشده است.

شعبانی ادامه داد: پخش قسمت‌هایی از فیلم‌های «حلب، استقامت تا پیروزی» و «مدافعان نُبُل و الزهرا» و یک قطعه کوتاه در مورد شهید باغبانی از دیگر بخش‌های این مراسم هستند.

وی در پایان درخصوص فیلم‌های مستندی که تاکنون در مورد شهید باغبانی ساخته شده است، گفت: سه گروه به فیلمسازی در مورد شهید باغبانی پرداخته‌اند. سالاری، محمدعلیی از حوزه هنری و هم محله‌ای‌های شهید باغبانی تولید این آثار را در دست دارند.

شهید باغبانی خبرنگار و مستندسازی بود که برای ثبت جنایات سلفی‌ها و تکفیری‌ها به سوریه سفر کرده بود. وی در تاریخ 28 مرداد 92، در درگیری‌های مناطق حاشیه‌ای دمشق توسط تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به شهادت رسید.

همچنین به مناسبت سالگرد شهادت این مستند ساز روز دوشنبه  مراسمی در مسجد امام رضا(ع) شهرک حکیمیه واقع در خیابان سازمان آب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. در این مراسم حجت الاسلام مهدی طائب،سخنرانی و مهدی ارضی، مداحی می‌کنند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین