عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
رئیس کارگروه قرآن و عترت بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) با بیان این که باید نهج البلاغه و صیحفه سجادیه از مهجوریت در آید گفت: این دو کتاب به استاد احتیاج دارد و اگر فراهم، نشود از مهجوریت خارج نمی‌شود.

عقیق:دکتر خواجه پیری،  در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مدرس نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مجتمع فرهنگی ولایت قم با اشاره به خاطره‌ای از دوران کودکی خود گفت: در دوران دبستان در یک مدرسه اسلامی نهج‌البلاغه را به ما آموزش می‌دادند و این کتاب‌ها تأثیر بسیار مفیدی بر ما داشت و هم اکنون نیز آن‌ها را به یاد دارم.

وی با بیان این که همیشه آرزوی ما این بوده است که این دو کتاب  از مهجوریت در بیاید عنوان کرد: این دو کتاب به استاد احتیاج دارد و اگر فراهم نشود از مهجوریت خارج نمی‌شود.

رئیس کار گروه قرآن و عترت بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) با اشاره به اینکه تجربیات ما نشان می‌داد که اگر بخواهیم در این حوزه کاری کنیم راهش آموزش است گفت: برای برگزاری این دوره جلسات متعدد برگزار شد و مطمئن‌ترین جا برای اجرای این طرح حوزه علمیه است.

وی بیان کرد: پس از مراجعه به مسئولین حوزه علمیه با روی باز با این موضوع برخورد شد و نشان می‌داد آن‌ها نیز دغدغه این موضوع را دارند و پس از برگزاری جلسات متعدد به جمع بندی برگزاری این دوره رسیدیم.

خواجه پیری تصریح کرد: بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) زیر ساخت های حوزه فرهنگ دینی را می‌خواهد اصلاح کند و در اجرا وارد نمی‌شود و تنها زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: این دوره پایان کار نیست و استمرار دارد و برای کسانی که در این دوره موفق شوند دوره‌های تکمیلی تشکیل می‌شود.

رئیس کار گروه قرآن و عترت بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) گفت: بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) در نظر دارد که پراکندگی روشنی در آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کشور وجود داشته باشد و مدرسین این دوره باید پس از بازگشت این آموزش‌ها را در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان این که یکی از اهداف این بنیاد ایجاد پایگاه‌های آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کشور است اظهار کرد: بنیاد در نظر دارد با همکاری امام جمعه و مسئولین شهرها پایگاه‌های آموزش این دو کتاب ارزشمند را برای آموزش مربی در تمام کشور تشکیل دهد و در این پایگاه‌ها از حضور مدرسان این دوره برای آموزش مربیان استفاده خواهد کرد.

خواجه پیری با بیان این که در سطح تربیت مدرس فقط روحانیون وارد شده‌اند ابراز داشت: در تربیت مربی ممکن است افراد فرهنگی نیز پذیرفته شوند و عوامل اصلی برگزاری دوره‌های تربیت مربی‌ها، مدرسین این دوره‌ها هستند.

وی با اشاره به این که هدف ما این است به ازی هر هزار نفر یک نفر مربی آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه داشته باشیم گفت: امیدوارم روزی برسد که هیچ نقطه‌ای در کشور نباشد که اعلام کند مربی این کتاب‌های ارزشمند را ندارد.

 

منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین