عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
در برنامه کوی محبت مطرح شد
حجت‌الاسلام قیاسی در آخرین شب ماه مبارک رمضان به چارچوب مسلمانان در زندگی اشاره کرد و گفت: هر انسانی برای درست انجام دادن کارها به چارچوب نیاز دارد و چارچوب ما قرآن است.
عقیق:حجت الاسلام قیاسی کارشناس مذهبی در سی امین و آخرین شب ماه مبارک رمضان مهمان برنامه «کوی محبت» بود. او در ابتدا درباره شرایط فقرا و میزان ذکات فطره گفت: افرادی که میزان دخلشان از خرج شان بالاتراست موظف به پرداخت ذکات فطره هستند. که ذکات فطره را قبل از غروب آفتاب آخرین شب ماه مبارک رمضان میزان ذکات فطره راباید کنار گذاشت و واجب است که قبل از نماز عید فطر بپردازند اگر نتوانستند بپردازند باید بعد از نماز به نیت قضا ادا کنند.

انسان های حق جو به دنبال هدایت هستند

وی در پاسخ به این سوال که چه کنیم تا با قرآن انس بیشتری داشته باشیم گفت:اصلی ترین هدف در ماه رمضان نزول قرآن است و خدا را شکر از شبکه های مختلف و فضای اجتماعی تلاوت قرآن پخش می شود و آنگونه که شایسته است نظر ما را به خود جلب می کند  ما همواره باید به دنبال هدایت الهی باشیم.  افراد کمال جو و حق جو نیازمند هدایت هستند .

چارچوب ما در زندگی قرآن است

قیاسی در ادامه تاکید کرد : افرادی که کمال جو هستند قاعده مند زندگی می کنند و قاعده برایشان یک امر است . هر انسانی برای درست انجام دادن کارها به چارچوب نیاز دارند و  چارچوب ما قرآن است ماه رمضان و ماه های دیگر  تفاوتی ندارد. بالاتر از این افراد کمال جو، حق جویان هستند این افراد  کارهای درست را تنها برای رضای خدا انجام می دهند.

رابطه صمیمی با هستی بخش و هستی

وی به قرب الهی در سخنانش اشاره کردو گفت: برای رسیدن به انس صمیمی و جدی با قرآن همیشه و همه جا باید حق جو و کمال جو باشیم تا در مسیر مقام  قرب الهی قرار بگیریم.  در هرشرایطی به دنبال خداوند و پیوسته با قرآن  مانوس باشیم  برای انس با خداوند و قرآن باید رابطه صمیمی با هستی بخش و رابطه صحیح با هستی است. برای ارتباط صحیح با هستی باید در سه محور رابطه با خودمان همنوعان و طبیعت (کوه و دشت و صحرا ) درست عمل کنیم.

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که چه کنیم تا عشق به خداوند در دل ما زنده و جاودان باشد گفت: بهترین راه این است که به هستی توجه و دقت کنیم . عشق به معنی شیفتگی است هر چیزی که باعث شیفتگی انسان می شود ممکن است امتیازاتی داشته باشد اما همیشه ضعف هایی هم دارد که در نگاه ما کمرنگ جلوه می کند اما تنها چیزی که لبریز از همه خوبی ها و عاری از عیب است خداوند تبارک وتعالی است و دیدن نعمت هایی که به ما ارزانی کرده است می تواند عشق در خداوند را دل و جان خود زنده نگه داریم.



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین