عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
در برنامه کوی محبت عنوان شد
حجت الاسلام کازرونی با اشاره به روزهای پایانی و مزدگیری مسلمانان در ماه مبارک رمضان گفت: از شب بیست و یکم تا سی ام جنس درخواست ها در دعاها به گونه ای است که ما در این شب ها تقریبا 17 درخواست از خداوند را تکرار می کنیم.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین کازرونی عضو مجلس خبرگان رهبری کارشناس مذهبی مهمان برنامه کوی محبت در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان بود. وی سخنان خود را با تشکر از مردم به دلیل حضور گسترده در روز قدس آغاز کرد و گفت: تلاش کنیم  در  شب های آخر ماه مبارک رمضان بتوانیم مزد یک ماه صیام را از خداوند بگیریم. از شب بیست و یکم تا سی ام  جنس درخواست ها در دعاها به گونه ای است که ما در این شب ها تقریبا 17 درخواست را تکرار می کنیم. این شب ها همه چیز آماده است، درهای رحمت باز است، امیدواریم بتوانیم به درستی بهره مند شویم.

وی درباره دعای شب بیست و هشتم ماه مبارک رمضان توضیح داد: در این دعا از خداوند می خواهیم ما را در این شب اهل سعادت قرار دهد. درخواست دوم از خداوند این است که  روحم را در کنار روح شهداء قرار بده که این  درخواست بزرگی است که امید اجابت آن هست. درخواست بعدی می گوییم خدایا احسان و نیکی من را ثبت و ضبط کند و بدی های من را ببخش. در خواسته بعدی ازخداوند می خواهیم یقینی به من عنایت کند که سرمنشاء کمالات است.

فزونی میل و رغبت به سوی خداوند

کارشناس مذهبی برنامه ادامه داد: از خداوند می خواهیم ایمانی عطا کند که شک در وجودمان را برطرف کند. خدایا به من حالتی بده که من رضایت داشته باشم به قسم (تقسیم) الهی ، خدایا در دنیا و آخرت به من نیکی عنایت کن. این بدین معنی است که ما باید هم دنیا را به نحو احسن بخواهیم و هم آخرت را، مومن بین هر دو را جمع می کند. خدایا در این شب ها عنایت کن بیش از پیش تو را یاد کنم . یاد خداوند یک نور است که ظلمات را از بین خواهد برد.  شکر نعمت هایت را کنم . رغبت و میل  به سوی خداوند بیشتر باشد. در این شب ها تاکید و تکرار می شود که خداوند ما را اهل بازگشت به سمت خداوند قرار بدهد، اهل توبه و  توفیق  قرار دهد.

وی درباره فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: توفیقی است که خداوندبه ما داده ، در زمانی که ائمه جمعه استان البرز بودم . بخش آبرسانی نجف، کفشداری و  ضریح مطهر حبیب بن مظاهر توسط مردم این شهر و استان شکل گرفت که  بایک شور و شوقی این کار را انجام می دادند ، شور و شوق اشتیاق عجیبی مردم برای احیاء و مرمت قبوراهل بیت دارند. گذشته از این که وظیفه دینی و شرعی ما است، این مراکز عتبات عالیات پرچم های خیر و خوبی و نشر اخلاق است.

کازرونی سخنانش را با حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ادامه داد  و گفت:  رسول خدا (ص) به علی (ع) فرمود قبر تو و اولاد تو بقعه ای از بهشت و عرصه ای از عرصه های بهشت است،  خداوند گروهی انتخاب شده از خلق را به سمت شما مایل می کند این افراد عذاب را انتخاب می کنند و قبور را تعمیر می کند و اهل زیارت می شوند و این فقط برای نزدیکی به خدا و رسول اوست اینها شفاعت مخصوص از رسول خدا خواهند گرفت. و وارد حوض من (پیامبر) می شوند. در دنیا و آخرت زوار من (پیامبر)خواهند بود. بعد ایشان می فرمایند یا علی کسی که قبور را تعمیر کند و با اهل بیت معاهده داشته باشد  مثل سلیمان بر بنای بیت المقدس است، و زیارت قبور ائمه برابر با 70 حج خواهد بود. علی جان به محبین بشارت بده که خداوند  نعمت هایی به آنها می دهد.

پیش بینی پیامبر(ص) درباره گروه داعش

کارشناس مذهبی برنامه در خاتمه به پیش بینی پیامبر (ص) درباره گروه داعش اشاره کردو گفت:  پیامبر گروه داعش را پیش بینی فرمودند و گفتند گروهی از امتم  حصاله (افراد پست) زوار قبور شما را  آزار می رسانند اینها انسان های پست و و شرار امت من هستند. نه شفاعت من به این ها می رسد و نه وارد حوض من می شوند این افراد  از امت من خارج هستند.

گزارشی از ساخت صندوقچه های امامین عسگریین و درب های حرم حضرت امام حسین(ع) و ابوالفضل (ع) پخش شد. برنامه کوی محبت با اجرای سید مصطفی موسوی و محسن سوهانی از شبکه دو پخش می شود این برنامه به سفارش گروه معارف شبکه دو و با حمایت ستاد بازسازی عتبات عالیات تهیه و تولید می شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین