عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰
گزارش‌های منتشر شده از ساخت و ساز در مدینة النبی حاکیست این طرح متاثر از وهابیت، تخریب بخش‌های مهمی از مسجدالنبی را در دستور کار دارد.

عقیق: مسجد النبی که دومین مکان مقدس مسلمانان جهان به شمار می رود، به بهانه توسعه آن توسط سعودی ها در آستانه تخریب قرار گرفته است.

روزنامه ایندیپندنت نوشت: تخریب بخش های مهمی از مکان مقدس و تاریخی مسلمانان در مدینة النبی از ماه آینده میلادی آغاز می شود.

سعودی ها مدعی شده اند که به بهانه توسعه مسجد النبی اقدام به این کار می کنند، اما ادامه ساخت و سازهای بی رویه و میلیاردی سعودی ها این نگرانی را در میان مسلمانان بوجود آورده است که آنان آثار تاریخی و فرهنگی اسلام را به بولدوزرها می سپارند.

خشم مسلمانان از اقدامات سعودی ها در قبال مقدس ترین اماکن مذهبی مسلمانان از زمان ساخت برج ساعت در کنار مسجدالحرام اوج گرفت که توهینی آشکار به مقدسات اسلامی به شمار می رود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، بیشترین تخریب ها در قسمت غربی مسجد النبی یعنی جایی که ضریح مبارک پیامبر اسلام (ص) در آن واقع است، صورت خواهد گرفت.

دکتر عرفان العلوی، پژوهشگر بیناد تحقیقات میراث اسلامی در این باره می گوید: بر کسی پوشیده نیست که شهر مدینة النبی نیاز به توسعه دارد، اما شیوه پادشاهی سعودی در این خصوص بسیار نگران کننده است.

وی همچنین تاکید کرد که سعودی ها طی 10 سال گذشته بسیاری از اماکن تاریخی و مذهبی اسلامی را تخریب کرده اند.

کارشناسان فرهنگی در عربستان می گویند که سعودی ها با اتکا به ثروت کلان نفتی خود و با توجه به اینکه خود را تنها تصمیم ساز اماکن مقدس مسلمانان می دانند، آثار و نمادهای اسلامی را در مکه و مدینه در معرض خطر جدی قرار داده اند.

سعودی ها پیش از این و در شهر مکه مکرمه تپه های تاریخی اطراف مسجد الحرام را تبدیل به مجتمع های تجاری و آسمان خراش های ساخته شده به شیوه غربی کرده و همچنین خانه حضرت خدیجه (ع) را به بخشی از یک کتابخانه تبدیل کرده اند.

تخریب اماکن مقدس در مکه و مدینة النبی و ساخت و ساز به شیوه سعودی ها تحت تاثیر وهابیت و شیوخ وهابی صورت می گیرد که به دنبال حذف همه چیزهایی هستند که خود آن را بت پرستی می خوانند!

نگرانی از ساخت و سازهای تازه در مسجد النبی بیش از همه در مورد مقدس ترین بخش این مسجد یعنی روضة الجنة است که زیارت آن و نمازگزاردن در آن برای زائران مدینة النبی اهمیت بسیاری دارد.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین