عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
مسئول کمیته هنرهای سنتی نمایشگاه بین المللی قرآن ار نمایش نمونه روکش مضجع شریف امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در این غرفه خبرداد.
عقیقسید عبدالمجید شریف زاده در گفتگویی با بیان اینکه در این غرفه آثار هنری با مضامین قرآنی و مذهبی به نمایش درآمده است ، اظهارداشت : آثار مختلفی از هنرهای سنتی ایران همانند ؛ معرق ، منبت ، خاتم ، نگارگری ، مشبک ، گچ بری ، آینه کاری ، نقاشی قهوه خانه ای ، رودوزی ها ، قلم زنی ، طلاکوبی ، زری بافی ، میناسازی ، گل مر ، سفال و ... ارائه شده است.


وی با اشاره به اینکه در مجموعه بیش از 100 اثر هنری در این غرفه عرضه شده است ، تصریح کرد: ئر کنار نمایش آثار هنری ، چندین کارگاه عملی با حضور هنرمندان ایجاد شده است که آثار هنری را بصورت عملی نشان می دهند که می توان ؛ گچ بری ، معرق ، تذهیب ، نقاشی قهوه خانه ای ، خیالی نگاری ، آینه کاری و دستگاه پارچه زربافت را نام برد.
شریف زاده در پایان روند بازدید از نمایشگاه این دوره را در مقایسه با سالهای قبل نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه در فضای جدید نیازمند اطلاع رسانید بیشتر در میان مردم بود زیرا مردم با برگزاری نمایشگاه قرآن در مصلی انس پیدا کرده بودن و متاسفانه این امر از دید مسئولان غافل ماند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین