عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
در گفت و گو با استاد خاتمی خوانساری عنوان شد ؛
در ماه مبارک رمضان و میهمانی بر خوان پرنعمت الهی هستیم. این ماه برای همه ما رنگ و بوی دیگری دارد، بخصوص اینکه نسلی منتظریم و در انتظار فرج مولایمان روزگار می‌گذرانیم.

عقیق:ماه رمضان فرصت استجابت دعاست و خداوند متعال نظر رحمت ویژه ای به بندگان خود دارد. در این ماه با عظمت دعا برای فرج مولایمان امام عصر(عج) قطعا ثواب عباداتمان را چند برابر می‌کند.


برترین اعمال انتظار فرج است
استاد سید مرتضی خاتمی خوانساری با اشاره به این مطلب که نباید در هیچ لحظه زندگی از یاد امام زمان(عج) غافل بمانیم، می‌گوید: دعا برای فرج امام زمان(عج) از برترین و زیباترین اعمال عبادی شیعیان در زمان غیبت است، زیرا ما به یمن عنایات و انفاس قدسی آخرین ذخیره امامت حضرت مهدی(عج) زنده ایم.
وی ادامه می‌دهد:‌ همه ما شیعیان منتظر باید به یاد داشته باشیم آنچه امروز در زندگی داریم مدیون دعای خیر این امام غایب است و خداوند متعال جایگاه ویژه ای را برای افرادی که همواره برای حفظ یاد و تکریم حضرت تلاش می‌کنند، در نظر گرفته است.


مولای غایب برای ما دعا می‌کند
این استاد اخلاق و معارف اسلامی با اشاره به اینکه انتظار فرج آثار و برکات بسیاری را برای ما به همراه دارد، ادامه می‌دهد: وقتی به یاد امام زمان(عج) هستیم و برای فرج ایشان دعا می‌کنیم، توفیقی است که به سبب دعای خیر آن حضرت برای ما حاصل شده است.
خاتمی خوانساری تصریح می‌کند: حضرت مهدی(عج) همواره به یاد دوستداران و محبان خود هستند و هر صبح و شام برای ما دعا می‌کنند و ما به سبب دعای خیر ایشان از دشواری های بسیاری عبور می‌کنیم.


روزه داری با طعم انتظار
این کارشناس معارف اسلامی اضافه می‌کند: ماه مبارک رمضان سرشار از فرصتهای معنوی است، بنابراین باید از تک تک فرصتهای آن برای تعجیل در فرج مولا دعا کنیم.
وی تصریح می‌کند: وظیفه مهم ما در ماه مبارک رمضان که ماه برکت و استجابت دعاست، دعای بی شمار برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) است، بخصوص در خلوتهای سحرگاهان که همه قدسیان مناجات می‌کنند ما هم برای آن غایب از نظر دعا کنیم.


یاد امام زمان(عج) کلید گشایش کارها
استاد اخلاق و معارف اسلامی در ادامه به موضوع برخی مشکلات و دشواری‌ها در زندگی روزمره اشاره کرده و می‌افزاید: همه ما در زندگی درگیر مسایل و مشکلات خاص خود هستیم، اما آنچه به ما آرامش می‌دهد یاد حضرت ولی‌عصر(عج) است.
وی تصریح می‌کند: کلید حل همه مشکلات ما در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی در دست با کفایت امام دوازدهم است و بی‌گمان اگر برای فرج ایشان بسیار دعا کنیم گره ها هم باز می‌شود.


بهترین دعا برای فرج کدام است؟
استاد خاتمی خوانساری در پاسخ به این پرسش که در ماه مبارک رمضان بهترین دعا برای فرج کدام است؟ می‌گوید: اهتمام به خواندن تمامی ادعیه و زیارات مرتبط با وجود مقدس امام زمان(عج‌) در این ماه بسیار مجرب است، اما امام صادق(ع) در این زمینه می‌فرمایند: «دعای سلامتی و فرج امام زمان(عج) یعنی همان دعای معروف «اللهم کن لولیک...» بیش از همه ارزشمند است. ضمن اهتمام به خواندن آن در تمامی ماه رمضان در شب بیست و سوم با حال و توجه ویژه ای بخوانیم


دعای فرج معرفت می‌آفریند
وی با بیان اینکه باید نسبت به همه اعمال اعتقادی معرفت پیدا کنیم، ادامه می‌دهد: وقتی بدانیم برای چه کسی دعا می‌کنیم و پشت انتظار فرج چه مسایلی مورد نظر قرار گرفته، آنگاه با عرفان و عشق ویژه ای این دعا را مورد توجه قرار خواهیم داد.
خاتمی خوانساری تأکید می‌کند: معرفت و شناخت امام زمان(عج) درک ما را در جهت خداشناسی و خودشناسی بیشتر می‌کند و در این شرایط است که حظ معنوی بیشتری از اعمال عبادی چون روزه و دعا برای فرج نصیب ما خواهد شد.این کارشناس معارف اسلامی تصریح می‌کند: ‌بدون انتظار فرج و دعا برای سلامتی امام زمان(عج)‌ که افضل عبادات است هیچ عمل عبادی ما مورد قبول واقع نمی‌شود، چنانکه امام حسن عسکری(ع) در این زمینه فرموده اند: «در آخر الزمان همه هلاک می‌شوند مگر کسانی که به توفیق الهی موفق به دعا برای فرج شوند» و این مسأله به معنای ریشه و اصل عبادت است.


گذر مقدرات از نظر امام زمان(عج)
استاد خاتمی خوانساری در ادامه به موضوع مقدراتی که در ماه مبارک رمضان برای ما رقم می‌خورد اشاره می‌کند و می‌گوید: تمامی امور زندگی ما برای یک سال، در ماه مبارک رمضان و شبهای قدر معین می‌شود. وی ادامه می‌دهد: پرونده اعمال و مقدرات یکساله ما از نظر حضرت ولی عصر(عج) می‌گذرد، بنابراین باید تلاش کنیم در عمل رهرو و محب حقیقی باشیم تا عنایات خاص حضرت در این ایام مبارک مشمول حال ما شود.

 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین