عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهاب و مناجات خوانی کربلایی حنیف طاهری
تقوا در لغت از واژه وقی به معنای پرهیز و حفاظت است. اما در اصطلاح شرع و دین تقوا عبارت است از سعی و تلاش در کنار نگاه داشتن نفس از چیزی که آن را به گناه ببرد.

عقیق: مراسم شب دوم ماه مبارک رمضان در هیئت عبدالله بن الحسن با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهاب و مناجات خوانی کربلایی حنیف طاهری برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام شهاب؛

*خداوند در قانون خلقت قرار کرده است که من و شما در این دنیا سعادتمند زندگی کنیم و سعادتمند از این دنیا برویم و سعادتمند در آخرت وارد شویم.

*در منطق ائمه شرافت نسب معنا ندارد،  روزی یکی از اصحاب موسی بن جعفر(ع) به ایشان گفت: شما خودتان و پدرانتان پسر پیغمبر هستید و مادرتان حضرت زهراست قطعا بهشت برای شماست، حضرت به او گفت اشتباه می کنی بازار من در روز قیامت بخاطر تفوا گرم است نه بخاطر اینکه فرزند رسول خدا هستم.

* اصل آسایش در تقواست که امیرالمومنین در وصیت خود در نهج البلاغه به این نکته اشاره کرده است.

*تقوا در لغت از واژه وقی به معنای پرهیز و حفاظت است. اما در اصطلاح شرع و دین تقوا عبارت است از سعی و تلاش در کنار نگاه داشتن نفس از چیزی که آن را به گناه ببرد.

*بنابراین ما باید حواسمان جمع باشد، برخی می گویند یک نگاه (عمدی) به نامحرم که آدم را زناکار نمی کند، این اشتباه است زیرا امام رضا (ع) می فرماید: الصغایر من الذنوب طرق الی الکبائر.

*از همان یک نگاه به نامحرم شروع می شود که یک وقت فرد سرش را بالا می برد و می بیند زناکار از آب در آمده است، هیچ کسی از اول عرق خور نبوده است ولی چون انس با شارب الخمر پیدا کرد پای سفر آن هم نشست.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین