عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وضع مزاجی آیت‌الله مهدوی کنی از سایر جهات خوب است، امیدواریم هرچه زودتر لطف خداوند شامل حالشان شده و به صحت وسلامت برسند تا ما نیز از حضورپربرکتشان فیض ببریم.
عقیقششمین جلسه مشترک هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری عصر امروز (چهارشنبه 4 تیر) در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری دفتر تهران برگزار شد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در نشست مجلس خبرگان رهبری گفت: دستورکار این جلسه در تاریخ 17 اردیبهشت ماه به هیئت رئیسه مجلس خبرگان ارائه شده و تنظیم گردیده است البته امیدوار بودیم که این جلسه در محضر آیت‌الله مهدوی کنی برگزار می‌شد اما متاسفانه با عارضه‌ای که برای وی حاصل گردید، این امر مقدور نبود و امیدواریم که هرچه زودتر برای ایشان بهبودی حاصل شود. 

وی همچنین ادامه داد: وضع مزاجی آیت‌الله مهدوی کنی از سایر جهات خوب است اما از لحاظ هوشیاری وی هنوز تحصن لازم را پیدا نکرده و امیدواریم هرچه زودتر لطف خداوند شامل حالشان شده و به صحت وسلامت برسند تا ما نیز از حضور پربرکتشان فیض ببریم. 

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با بیان این مطلب که موضوعی که مناسب دیده شده در مقدمه این جلسه در مورد آن بحث شود مسئله عراق است، تصریح کرد: مسئله پیش آمده در عراق خطرناک و پیچیده است تحلیل این حادثه تسلط گروه تروریستی داعش بر بخش‌هایی از عراق است. 

وی ادامه داد: ظاهر قضیه مسائلی است که دیده می‌شود اما تحلیل درست این موضوع این است که پیروزی انتخابات عراق و شرکت چشم‌گیر مردم عراق در انتخابات صدمه‌ای بود برای کسانیکه در این امور سنگ ‌اندازی می‌کردند مانند آمریکا،‌ رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی منطقه که حاضر نبودند این مسائل را ببینند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انتخابات در عراق به شکل ممتاز و بی نظیری با نظارت بین‌المللی و با بهترین شرایط برگزار شد آمار کرسی‌های شیعه که علمای نجف نیز از آنها حمایت کرده بودند بسیار بالا بود که این مسئله صدمه‌ای بود برای دولت‌های غربی و مداخله جو که از استقلال عراق راضی نبودند و برای ایجاد ناامنی و ناهماهنگی تبلیغات گسترده‌ای بر علیه دولت عراق انجام داده بودند.
 
آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تاکید کرد: ریشه مسئله داعش و تروریست‌ها را نیز از قبل رقم زده بودند و قصد داشتند این مسائل را عاملی برای شکست شیعیان قرار دهند به نظر ما جریان داعش پشت پرده اصلی دارد که جریانات اصلی را ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: در این مسئله جریانات ظاهری هستند که به تحلیل مقام معظم رهبری، پیاده نظام را تشکیل می‌دهند اما پشت پرده آنها سه ضلع دارد که یکی از آنها آمریکاست.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین