عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
رییس دفتر رییس مجلس خبرگان رهبری آخرین وضعیت پزشکی و روند درمان آیت‌الله مهدوی کنی را تشریح کرد.

عقیق:ابراهیم انصاریان اظهار داشت: این بیماری و مساله اخیری که برای آیت‌الله مهدوی کنی پیش آمد به دنبال رفتن به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نبوده بلکه بیماری ایشان سابقه قبلی دارد اما آیت‌الله مهدوی کنی بر خود واجب می‌دانستند در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) شرکت کنند.

انصاریان ادامه داد: آیت‌الله مهدوی کنی بعد از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در روز چهاردهم خرداد ماه، وضعیت بسیاری خوب داشتند و نماز خواندند و استراحت کردند اما ساعت ۱۴ و ۵۰ دقیقه بعد از ظهر ایشان با ایست قلبی مواجه شدند.

وی توضیح داد: چون بیمارستان بهمن نزدیکترین بیمارستان به منزل آیت‌الله مهدوی کنی بود، ایشان را در کمتر از دو دقیقه به این بیمارستان منتقل کردیم اما با توجه به گذشت زمان پنج تا هشت دقیقه‌ای از ایست قلبی، قطعا این مساله صدماتی را به بدن ایشان وارد کرد.

رییس دفتر رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: در بیمارستان باید سه کار انجام می‌شد که نخستین اقدام، احیای قلبی بود و خوشبختانه در فاصله ۳۰ تا ۴۰ دقیقه احیا انجام شد و برای اینکه این احیا قوی‌تر باشد آیت‌الله مهدوی کنی را به اتاق عمل منتقل کردند و برای قلب ایشان «بالن پمپ» گذاشتند.

انصاریان اضافه کرد: در مرحله نخست، احیای قلبی انجام شد و بعد از آن باید سایر اندام‌های بدن شامل کلیه‌ها، کبد، سیستم گوارش و تنفس و ... را نیز به حالت تثبیت در می‌آوردند که انجام این مراحل زمانی بین سه تا پنج روز طول کشید و همه این مراحل انجام شد.

وی افزود: از روز پنجم به بعد، به تدریج دستگاه‌های مربوط به تقویت قلب، کلیه‌ها و سایر موارد از آیت‌الله مهدوی کنی جدا شد و بعد از پایان هفته اول هیچ گونه دستگاهی که کنترل اندام‌های بدن ایشان را داشته باشد، وصل نبود.

انصاریان اظهار داشت: درحال حاضر تنها دستگاه متصل به بدن ایشان، دستگاه ونتیلاتور یا دستگاه تنفس است که این دستگاه به تنفس ایشان کمک می‌کند و پزشکان تشخیص داده‌اند فعلا از این دستگاه استفاده شود.

وی گفت: اقدام سومی که تیم پزشکی انجام دادند ادامه روند درمان است و خوشبختانه در این مدت تیم پزشکی در احیا، تثبیت اندام‌های بدن و ادامه روند درمان، فعالیت‌های خوبی کردندکه جای تشکر دارد.

رییس دفتر رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: در حال حاضر مشکلی که آیت‌الله مهدوی کنی دارند، بحث مغزی ایشان است زیرا ایست قلبی باعث شده اکسیژن به مغز نرسد و احتمالا صدماتی را به مغز وارد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به روندی که در این سه هفته پیگیری شده، بخش‌های عمده‌ای از مغز فعالیت‌هایی را از خود نشان می‌دهد ولی نه به مقداری که از جنبه پزشکی رضایت‌بخش باشد و هم اکنون روند درمان به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

انصاریان در خصوص تیم پزشکی و مشاوره‌هایی که برای درمان آیت‌الله مهدوی کنی گرفته شده نیز گفت: تیم پزشکی بیمارستان تلاش‌های خیلی زیادی را کرده‌اند اما تیم پزشکی و خانواده آیت‌الله مهدوی کنی از سایر مشاوره‌های پزشکی نیز استفاده کردند و خواهند کرد.

وی یادآور شد: در این  ۱۸ روز، افراد و گروه‌های پزشکی مختلف دعوت شدند و جلسات متعدد مشاوره پزشکی در بیمارستان برگزار شد و تیم پزشکی نیز از این جلسات مشاوره‌ای استقبال کردند و هم اکنون کارهای مشاوره‌ای ادامه دارد.

انصاریان گفت: در بحث روند درمان آیت‌الله مهدوی کنی از همه گروه‌ها، افراد و پزشکانی که تشخیص تیم پزشکی و خانواده ایشان باشد استفاده می‌شود از جمله اینکه پروفسور سمیعی در تهران سمیناری داشتند و از وی دعوت کردیم که آمد و وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی را ملاحظه و روند کار تیم پزشکی را تایید کرد.

انصاریان گفت: البته دکتر سمیعی جراح مغز و اعصاب است و خوشبختانه آیت‌الله مهدوی کنی تاکنون نیازی به جراحی نداشته که از وی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تمام افرادی که دعوت شدند به صورت بالینی و مطالعه پرونده، مطالب مورد نیاز پزشکی را به تیم پزشکی اعلام کرده‌اند.

انصاریان با بیان اینکه اخباری که در رابطه با بیماری آیت‌الله مهدوی کنی منتشر می‌شود بعضا نادرست است گفت: از ابتدا که آیت‌الله مهدوی کنی دچار این مشکل و در بیمارستان بستری شد عده زیادی از علاقمندان ایشان از طرق مختلف کسب اطلاع می‌کردند و بیمارستان و دفتر ایشان آنچه لازم بود را از طریق مصاحبه با رسانه‌های مکتوب و تصویری حاضر در بیمارستان به مردم ارایه می‌کرد و می‌کند و مطلب پنهانی برای مردم نداریم و همواره برای مردم این حق را قائل هستیم که از آخرین وضعیت آیت‌الله مهدی کنی آگاهی و اطلاع داشته باشند.

وی تصریح کرد: عده‌ای از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات، اخبار نادرستی را مطرح می‌کنند و گاهی اوقات رادیو و سایت‌های بیگانه و گروه‌های معاند در خارج و عده‌ای نیز در داخل کشور، مغرضانه دست به چنین اقدامی می‌زنند.

رییس دفتر رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: از لحظه نخست مکان بیمارستان محل بستری آیت‌الله مهدوی کنی به مردم اعلام شد که می‌توانستیم اعلام نکنیم اما مردم را آزاد گذاشتیم به بیمارستان بیایند و ایشان را ملاقات کنند.

وی نسبت به رسانه‌ها و سایت‌هایی که اخبار نادرست و مغرضانه در خصوص وضعیت پزشکی آیت‌الله مهدوی کنی منتشر می‌کنند اظهار تاسف کرد و گفت: اگر مساله در بهبودی یا سایر وضعیت‌های ایشان باشد، بلافاصله اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

انصاریان افزود: نکته‌ای که شاید برخی به دنبال آن هستند و پشتوانه آن در رسانه‌های بیگانه دیده می‌شود تشویش اذهان مردم از طریق انتشار اطلاعات نادرست است در حالی که ما همواره در محضر مردم و رسانه‌ها هستیم و اطلاعات لازم را داده‌ایم.

وی گفت: به مطبوعات تذکر می‌دهیم که از انتشار اخباری تحت عنوان منابع نزدیک، شنیده‌ها، گفته‌ها و ... درباره روند درمان و معالجه آیت‌الله مهدوی کنی پرهیز کنند.

انصاریان به عیادت شخصیت‌ها و مقامات نظام از آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: از ابتدای انتقال آیت‌الله مهدوی کنی به بیمارستان، رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه، رییس قوه مقننه و سایر شخصیت‌های کشوری و لشگری از نزدیک عیادت کردند و این نشانه محبوبیت آیت‌الله مهدوی کنی بین مردم است.

وی گفت: آیت‌الله محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صورت تلفنی و حضوری دو بار از طرف رهبر انقلاب به بیمارستان تشریف آوردند و در اخرین حضورشان که روز گذشته بود بیش از یک ساعت تشریف داشتند و با تیم پزشکی و بستگان آیت‌الله مهدوی کنی دیدار کردند و از نزدیک روند معالجه را پیگیری می‌کنند.

انصاریان افزود: از طرف دولت نیز دکتر هاشمی وزیر بهداشت مامور پیگیری وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی است که وی نیز به بیمارستان می‌آید و روند درمان آیت‌الله مهدوی کنی را پیگیری می‌کند و دستورات لازم را می‌دهد.

وی گفت: در این ایام آرزو داریم با دعای مردم و توسل به ائمه اطهار و عنایت پروردگار، آیت‌الله مهدوی کنی هر چه زودتر بهبود یابند و همچنان منشا خیر و برکات برای نظام باشند.


منبع:ایرنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین