عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
دبیر کمیته فرهنگی کنگره بین‌المللی سبط ‌النبی(ع) در توضیح برنامه‌های این کنگره در بخش شعر گفت: دیوان شعر امام حسن مجتبی(ع) منتشر می شود.
عقیقحسین شمسایی، دبیر کمیته فرهنگی و جشنواره شعر کنگره بین‌المللی سبط ‌النبی(ع) در توضیح برنامه‌های این کنگره در بخش شعر گفت: در این بخش از شعرای آیینی کشور خواسته شده تا اشعار جدیدی در قالب‌های مختلف شعری از جمله قصیده، غزل، رباعی، مصمت و شعر نو با محوریت زندگی امام مجتبی (ع) و فرزندان ایشان قاسم بن الحسن (ع) و عبدالله بن الحسن (ع) بسرایند.

وی افزود: یکصد قطعه شعر به دبیرخانه همایش رسیده و اعضای هیئت داوران این بخش شامل محمدعلی مجاهدی، علیرضا قزوه و حسینی  نیز یا همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات انتخاب شده اند.

دبیر کمیته فرهنگی کنگره بین‌المللی سبط ‌النبی(ع) تصریح کرد: به 14 نفر از برگزیدگان بخش ادبی همایش جوایزی اهدا می‌شود. همچنین دو نفر از شعرای ایرانی و غیر ایرانی شرکت‌کننده در این همایش در روز افتتاحیه و اختتامیه اشعار خود را ارایه می‌کنند. علاوه بر این شب شعری نیز به همین مناسبت از ساعت 18 روز اول تیر در مجتمع آدینه برگزار می‌شود.  

مجموعه اشعار رسیده به دبیرخانه کنگره نیز در قالب کتاب فاخری با عنوان دیوان شعر امام حسن مجتبی (ع) چاپ و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

منبع:مهر 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین