عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۰۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
اعلام شد؛
قاسمي با اشاره به افزايش تعداد زائران در نيمه شعبان گفت: با توجه به ملاحظاتي كه در ايام خاص در شهرهاي زيارتي وجود دارد و با استفاده از تجربياتي كه در سنوات گذشته به دست آورده ايم دستورالعمل كاملي از قبل تهيه شده كه از چندي پيش در اختيار مديران ثابت هتل‌ها و مديران كاروان‌ها قرار گرفته است تا شاهد مشكلات كمتري در اين زمينه باشيم.

عقیق: مصطفي قاسمي با اشاره به اينكه ايام خاص در كشور عراق به دو دسته تقسيم مي‌شوند افزود: دسته اول برخي ايام همچون اربعين است كه در كل كشور عراق ويژه است و محدوديت‌هاي امنيتي و ترافيكي خاصي اعمال مي‌شود و دسته دوم مانند روزهاي نيمه شعبان، عيد غدير و شهادت امام كاظم (ع) به ترتيب در كربلا، نجف و كاظمين ايام خاص به حساب مي‌آيند و محدوديت ترافيكي در همان شهر خاص اعمال مي‌شود.
وي نيمه شعبان را روز زيارتي امام حسين (ع) و يكي از ايام خاص ويژه كربلا دانست و گفت: در اين روز زائران زيادي هم از ايران و بسياري از كشورهاي جهان براي زيارت امام حسين (ع) مشرف مي‌شوند.
قاسمي با اشاره به افزايش تعداد زائران در ايام خاص گفت: با توجه به ملاحظاتي كه در ايام خاص در شهرهاي زيارتي وجود دارد و با استفاده از تجربياتي كه در سنوات گذشته به دست آورده ايم دستورالعمل كاملي از قبل تهيه شده كه از چندي پيش در اختيار مديران ثابت هتل‌ها و مديران كاروان‌ها قرار گرفته است تا شاهد مشكلات كمتري در اين زمينه باشيم.
وي آغاز محدوديت‌هاي ترافيكي در كربلا را از
۵ روز مانده به روز نيمه شعبان اعلام كرد و با بيان اينكه اين محدوديت‌ها تا يك روز پس از آن ادامه دارد گفت: طبق اين محدوديت‌ها برنامه ريزي و آمادگي كامل براي خدمات رساني به زائران وجود دارد.
قاسمي در اين زمينه افزود: مسيرهاي منتهي به كربلا از پيش تعيين شده و هماهنگي‌هاي لازم با شهرهاي مختلف عراق صورت گرفته و همچنين براي ارائه خدمات بهتر به زائران تقسيم كار با بعثه مقام معظم رهبري و شركت شمسا انجام گرفته است.
وي همچنين اظهار داشت: طبق سنوات گذشته پاركينگ تعليب آماده سازي شده و در حال رايزني براي در اختيار گرفتن پاركينگ مدينه الزائرين هستيم تا در اين زمينه مشكلي براي حمل و نقل زائران وجود نداشته باشد.
نماينده دفتر نمايندگي حج و زيارت در عراق اظهارداشت: به ستادها اعلام شده كه ساك زائرين كه اتوبوس ثابت در اختيار دارند به علت ممنوع بودن ورود خودرو و مسير طولاني از ورودي شهر تا مركز شهر براي راحتي و آرامش به غير از وسايل ضروري مانند دارو در اتوبوس بماند.
قاسمي اجابت درخواست مهم زايران ايراني مبني بر ماندن در كربلا براي روز نيمه شعبان را ديگر اقدام اين سازمان برشمرد و اظهار داشت: با برنامه ريزي صورت گرفته كاروان هايي كه روز نيمه شعبان مدت اقامتشان در كربلا به سه روز مي‌رسد و مي‌بايست اين شهر را ترك كنند تا ظهر نيمه شعبان در كربلا اقامت داده و به اين شكل مي‌توانند زمان بيشتري را صرف زيارت كرده وآرزوي ديرينه آنها تحقق مي‌يابد.
نماينده دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق در پاسخ به اين سوال كه برخي مواقع ديده مي‌شود در ايام خاص هتل زائران در لحظه آخر تغيير مي‌كند و امكان دارد در اين ايام نيز اين اتفاق تكرار شود گفت: هر ساله به دليل اينكه از كشورهاي مختلف زائراني به كربلا مي‌آيند ممكن است صاحبان هتل نسبت به قرار قبلي خود خلف وعده كنند كه مجبور مي‌شويم هتل را عوض كنيم كه از روحانيون، مداحان و مديران كاروان تقاضا داريم با توجه به تجربيات شان در اين زمينه نسبت به وقوع برخي احتمالات زائران را توجيه كنند و به همه زائران عزيز نيز توصيه مي‌كنيم با شركت شمسا همكاري لازم را داشته باشند و با صبوري لازم از موقعيت زيارت استفاده ببرند.
وي در پايان تعداد فعلي كاروان‌هاي ورودي به عراق را
۸۵ تا ۹۰ كاروان در روز اعلام كرد و گفت: براي ايام خاصي همچون نيمه شعبان امكان خدمات‌رساني تا ۱۱۰ كاروان را داريم.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین