عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
شهادب مرادی درنشست خبری عنوان کرد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت:تجلیل از مادران شهدای گمنام همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) با عنوان "مادران چشم به راه" در تمامی فرهنگسراهای تهران برگزار خواهد شد.
عقیقنشست خبری همایش "مادران چشم به راه" با حضور شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدی مدیر روابط عمومی سازمان و آشتیانی دبیر همایش، عصر امروز 17 خردادماه 93 درسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری در این نشست خبری گفت: تجلیل از مادران شهدای گمنام همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) با عنوان "مادران چشم به راه" در تمامی فرهنگسراهای تهران برگزار خواهد شد.این مادران، مادرانی هستند که با گذشت چندین سال از دفاع مقدس همچنان چشم به راه شهید خود هستند، از همین رو سازمان؛ تکریم مادران شهدای گمنام را با تاکید بر رویکرد هویت دینی و انقلابی در دستور کار خود قرار داده است. این برنامه روز دوشنبه همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) با حضور مسئولان کشوری و لشکری، مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، چهره‌های فرهنگی، هنری به طور همزمان از ساعت 18 تا 20 در تمامی فرهنگسراهای پایتخت اجرا می‌شود.

شهاب مرادی با اشاره به برگزاری سالیانه یادواره شهدا در کشور گفت: تمام سال یادواره شهدا داریم و توجه به شهید و خانواده شهید، سیاست ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌باشد. زیرا به لحاظ تربیتی فکر می‌کنیم در تهران، شهر مهربانی می‌توانیم از مادر به عنوان نماد استقامت و مهربانی جنبه‌‌های ملی معرفی کنیم به همین دلیل کسانی را که می‌دانیم عنوان شهید گمنام گرفته‌اند و اثری از آن‌ها نیست به عنوان جامعه هدف انتخاب کرده‌ایم. شخصیت‌های پیرامون این افراد خانواده او را تشکیل می‌دهند و در میان آنها فکر می‌کنیم مادر شهید یک نقطه طلایی است و تأثیر اصلی برای ما در ویژگی‌های او جای گرفته است. به همین دلیل سراغ مادران شهدای گمنام رفته‌ایم.

جامعه باید بفهمد بدهکار شهید است/باید جهان بینی ما جهان بینی یک مادر شهید باشد

وی با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته‌ایم درمورد شهدا کار عمیق و تأثیرگذاری انجام دهیم، گفت: چنانچه سکه رایج ما فرهنگ ایثار و شهادت بشود، می‌توانیم بگوییم در زمینه مقاومت کار کرده‌ایم. اگر جهان بینی یک شهید و یا یک مادر شهید در زندگی ما جاری شود، می‌توانیم ادعا کنیم در زمینه فرهنگ ایثار کاری صورت داده‌ایم. هرجا که می‌بینیم کم کاری صورت گرفته، باید تلاش داشته باشیم و توجه کنیم تا خودمان در این میدان نقشی را ایفا کنیم. باید به اندازه بضاعتمان و به اندازه کل ظرفیت اجرایی‌مان برای مادر شهید که اسطوره صبر است، وقت بگذاریم.

مرادی در ادامه تصریح کرد: مادر شهید گمنام کسی است که وقتی فرزندش به شهادت رسید، خبر شهادتی به او نرسید. شهادت فرزند برای او در ابهام بود و همه به او امیدواری داده اند که فرزندت باز می‌گردد. او سال‌ها انتظار کشیده و تا بازگشت آزاده‌ها صبر کرده و کم کم امید او به یأس تبدیل شده است. درحالی که دیگر فصل عزاداری در فامیل وجود نداشته است. به همین دلیل او یکبار هم نتوانسته شیون راحتی داشته باشد. دیدن و سپاسگزاری از این مادران خودش می‌تواند تأثیر عمیق برجامعه و ایجاد روحیه عزت و ظلم ستیزی ایجاد کند جامعه ما به این لطافت نیاز دارد این جامعه باید بفهمد بدهکار شهید است و این احساس باید در جامعه ایجاد شود.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از جزییات برگزاری گرامیداشت مادران شهدای گمنام می‌توانند با سامانه 1837 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تماس بگیرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مژگان معماری نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم .سلام.با سپاس و تشکر از حضرت عالی وهمکاران .از زحمتهایی که برای ما کشیده اید کمال تشکر را داریم.التماس دعا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین