عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲
مدیر سازمان چاپ و نشر دارالحدیث گفت: این کتاب در مدل‌های تک جلدی و دو جلدی تاکنون پنج نوبت چاپ را پشت سر گذاشته است و امیدواریم چاپ ششم آن تا قبل از محرم وارد بازار نشر شود.

عقیق: حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا ضمن اعلام این خبر در سالروز میلاد سیدالشهداء(ع) گفت: خوشبختانه در چهار سالی که از انتشار گزیده دانشنامه 14 جلدی امام حسین(ع) تحت عنوان «شهادتنامه» می‌گذرد، استقبال بسیار خوبی از این کتاب به عمل آمده و پنج نوبت چاپ (در مجموع 10 هزار نسخه) را پشت سر گذاشته است.

مدیر سازمان چاپ و نشر دارالحدیث ادامه داد: گزیده 3000 صفحه از مطالب دانشنامه امام حسین(ع) به همت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، با همکاری سید محمود طباطبایی‌نژاد و سید روح‌الله سیدطبائی، در 1083 صفحه گنجانده شده است.

وی درباره بخش‌بندی‌های این کتاب گفت: شهادت‏نامه امام حسین(ع) در هفت بخش‏ به «مهم‏ترین مباحث مربوط به حماسه عاشورا»، «پیشگویی درباره شهادت امام حسین(ع)»، «پیشگویی درباره شهادت امام حسین (ع)»، «خروج امام حسین (ع) از مدینه، تا ورود به کربلا»، «از رسیدن امام حسین(ع) به کربلا تا شهادت ایشان»، «وقایع پس از شهادت امام حسین (ع)»، «بازتاب شهادت‏ امام‏ حسین(ع) و فرجام کسانی که در کشتن‏ او و یارانش نقش داشتند» و «عزاداری و گریه برای امام حسین (ع)» می‌پردازد

 در مقدمه این کتاب آمده است: برهه‏‌ای از زندگانی امام حسین(ع) را که در آن، حماسه بی‏‌نظیر کربلا به منصه ظهور رسیده، می‏‌توان حساس‏ترین مرحله از عمر شریف آن بزرگوار به شمار آورد. این حساسیت را باید در تأثیر شگرف نهضت کربلا در حفظ و ماندگاری دین و زدودن پیرایه‏‌های آن ـ که توسط کانون‏‌های زر و زور و تزویر، در ادوار مختلف، بر آن، تحمیل شده‏‌اند ـ و نیز در بیداری ملت‌‏های ستم‏دیده جستجو کرد.

شهادت‏نامه امام حسین (ع)، کتابی است که در صدد برآمده تا تأثیرگذارترین بُرهه از زندگی امام حسین (ع) ـ یعنی برهه انسان‏‌ساز و آزادی‌بخش قیام کربلا ـ را مطابق آنچه در دانش‏نامه امام حسین (ع) آمده است، البته در مقیاسی کوچک‏تر، اما با اختصاری روشمند، روایت کند. اگر چه به اقتضای رسالتی که بر عهده دانش‏نامه‏‌هاست، هر موضوعی در آنها، به صورت جامع و دامن‏‌گستر، مورد تتبّع و پژوهش قرار می‏‌گیرد، امّا ممکن است بخش‏‌هایی از هر دانش‏نامه نیز به تناسب نیاز خوانندگان، جداگانه و با تنظیم و آرایشی نو، به جامعه عالمان و دانش‏دوستان، تقدیم شود.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌های انتشارات دارالحدیث قم می‌توانند به نشانی اینترنتی. مراجعه کنند.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین