عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کم و کیف سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم/
سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز با حضور نمایندگان بیش از ۶۵ کشور جهان و با سخنرانی رئیس قوه قضاییه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش می‌یابد.
عقیقآیین افتتاحیه سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ساعت 17 امروز دوشنبه 5 خرداد‌ماه 1393 همزمان با مبعث «پیامبر‌اعظم(ص)» با حضور «آیت‌الله آملی لاریجانی» رئیس قوه قضائیه و تلاوت «وحید وکیلی» نفر اول رشته تلاوت  دور قبل این مسابقات در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، پیش از این رئیس جمهور به عنوان میهمان آیین افتتاحیه مسابقات اعلام شده بود که امروز روابط عمومی سازمان اوقاف از حضور آیت‌الله «آملی لاریجانی» در مراسم گشایش مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

در این دوره از مسابقات، نمایندگان 65 کشور جهان حضور دارند که طی 5 روز با هم به رقابت می‌پردازند. همچنین «جعفر فردی» از تهران و «بهزاد هژبری» از اردبیل به عنوان نمایندگان کشورمان در این مسابقات حضور دارند.

به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان 45 دستگاه اتوبوس از میادین اصلی شهر تهران و 15 اتوبوس از شهرهای اطراف مانند کرج، ورامین، شهریار، ساوجبلاغ و لواسان مردم و علاقه‌مندان به حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن را به سالن اجلاس سران انتقال می‌دهند.

این اتوبوس‌ها به صورت روزانه پیش از آغاز مسابقات، علاقه‌مندان را از مبادی تعیین شده به سالن اجلاس سران منتقل و پس از پایان مسابقات، به مبدا باز می‌گردانند.

از جمله برنامه‌های جانبی مسابقات می‌توان به برگزاری کرسی‌های تلاوت در تهران و حومه با حضور قاریان ایرانی و مصری و عراقی از جمله «طه نعمانی» و «میثم‌التمار» اشاره کرد. همچنین در ایام برگزاری مسابقات سالن اجلاس شاهد حضور این افراد به همراه گروه‌های برتر تواشیح برای اجرای برنامه است.

برگزاری نمایشگاه قرآن کریم از دیگر برنامه‌های جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که با بیش از 60 غرفه به منظور عرضه محصولات فرهنگی برپا می‌شود.

برپایی خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌هایی است که برای اولین بار در نمایشگاه مسابقات برگزار می‌شود در این خیمه‌ها برنامه‌هایی مانند؛ تربیت کودک براساس سبک زندگی اسلامی، پاسخگویی به سؤالات شرعی، تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف به ویژه وقف مشارکتی، طرح اوراق وقف، تبیلغ دین با بهره‌گیری از ابزار‌های چند رسانه‌ای و غرفه ویژه کودکان طراحی شده است. 

به منظور بالا بردن دانش علمی و قرآنی باز‌دیدکنندگان کارگاه‌های آموزشی مختلفی با حضور اساتید قرآن کریم و کارشناسان مختلف اجتماعی برگزار خواهد شد که امسال مشاوره و روانشناسی برای اولین بار در این کار‌گاه‌ها برگزار می‌شود.

استعدادیابی قرآنی در رشته حفظ و قرائت قرآن و ارائه مشاوره آموزشی و قرآنی به علاقه‌مندان با حضور 4 نفر از اساتید برجسته قرآنی کشور از دیگر ویژگی‌‌های برنامه‌های جنبی در سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

برگزاری همایش‌های تجلیل از بانوان قرآنی و پژوهش‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است که در روز‌های 7 و 11 خرداد‌ماه در سالن اجلاس برگزار می‌شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین