عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۹۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
مداحی حاج سعید حدادیان، حاج احد قدمی و کربلایی محمد حسین حدادیان در شب شهادت امام کاظم(ع)
معصوم علیه السلام فرمود: تمامی ائمه کشتی نجات هستند ولیکن کشتی نجات حسین علیه السلام هم پرسرعت تر است و هم زود تر به مقصد می رسد...

عقیق: مراسم شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و یادواره فاتحان خرمشهر در حسینیه فاطمه الزهرا(س) با سخنرانی سردار صلاحی و مداحی حاج سعید حدادیان، حاج احد قدمی و کربلایی محمدحسین حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی سردار دکتر صلاحی را بخوانید:

*در سی و یک سال پیش در چنین روزی خرمشهر پس از 575 که در اسارت نیروهای بعثی بود. طی عملیات بیت المقدس و در ظرف زمانی 25 روز و شب با پایمردی وشهادت رزمندگان عزیز آزاد شد و دوباره به میهن اسلامی الحاق شد به لحاظ وسعت عملیات و سرزمین آزاد شده دومین عملیات بوده است، چون عملیات فتح المبین به لحاظ وسعت عملیات گسترده تر بود ولی به لحاظ پیچیدگی و استحکامات و سختی عملیات بیت المقدس جزو سخت ترین عملیات ها بود.

*حضرت امام با سیرسلوکی که داشتند بلافاصله با جمله ای کوتاه عظیم ترین تعریف را در مورد این واقعه فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد، در بین تمام کسانی که رفتند و جنگیدند شما کسی را پیدا نمی کنید که به عشق پست و مقام ثروت رفته باشد، همه برای امام حسین برای ولایت رفتند.

*مداح خوب کم از روحانی خوب نیست، چون در تمام فصول چه اعیاد و چه در شهادت ها به مدح و معرفی اهل بیت می پردازد، اگر خرمشهر آزاد شد به دست هیئتی ها آزاد شد.

*معصوم علیه السلام فرمود: تمامی ائمه کشتی نجات هستند ولیکن کشتی نجات حسین علیه السلام هم پرسرعت تر است و هم زود تر به مقصد می رسد، زیر قبه امام حسین دعا زودتر اجابت می شود، چون امام حسین هرچه داشت برای خدا گذاشت و خدا هم برای او هرچه دارد می دهد.

*چند روز قبل نزد مادر شهید حسن طهرانی مقدم بودم خوابی را برای من تعریف کردند که برای شما نقل می کنم، ایشان تعریف می کردند که خواب حسن را دیدم. او میگفت من وقتی مردم من را تشییع کردند و غسل دادن و ...همه مراحل سخت بود ولی از همه سخت وقتی بود که دو ملک آمدند از من پرسش کنند. من هم جواب می دادم ولی هیچکدام را قبول نمی کردند. بسیار ناراحت شدم و گقتم من بالاخره در منزلم هیئت هفتگی برای امام حسین که داشتم و خودم هم سینه می زدم تا این را گفتم دستور دادند سینه من را بو کنند، وقتی بو کردند گفتند راست می گوید سینه او حسینی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین