عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۶۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
نشست «واکاوی علمی شبهات ماهواره و سایت‌ها درباره حضرت ابوطالب (پدر امیرالمؤمنین)» در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود.
عقیق: به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عبدالرضا عسگری، مدیرگروه دائرة‌المعارف صحابه پیامبر (ص) ضمن بیان این مطلب، گفت: این نشست با حضور آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، استاد برجسته حوزه علمیه قم برپا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: حضرت ابوطالب پدر بزرگوار امیرالمومنین امام علی(ع) در طول تاریخ مظلوم واقع شده و نقش اساسی ایشان در رونق اسلام و حمایت بی دریغ آن بزرگوار از پیامبر اسلام(ص) مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای حتی کفالت حضرت ابوطالب را زیر سؤال برده و مدعی شده‌اند که کفالت پیامبر(ص) بر عهده زبیر بن عبدالمطلب بوده نه ابوطالب!، یادآور شد: این ادعا یقیناً مردود است و منابع معتبر تاریخی بر کفالت ابوطالب اتفاق نظر دارند. شاید انگیزه آنها در ایجاد این شبهه، کاستن فضیلت ابوطالب و حضرت امیرالمومنین علی(ع) باشد.

این مدیر پژوهشی با اشاره به شبهات دیگر در مورد آن حضرت تصریح کرد: عده‌ای دیگر شبهه عدم ایمان ابوطالب را مطرح م‌ کنند و مدعی‌اند، ابوطالب بدون اینکه به پیامبر اسلام(ص) ایمان بیاورد از دنیا رفت.

عسگری ادامه داد: به عنوان مثال کمیته دائمی فتوای سعودی در جواب شخصی که پیرامون حب عبدالمطلب و ابوطالب [ع] استفتاء کرده این گونه پاسخ می‌دهد: «حمایت و پشتیبانی ابوطالب و عبدالمطلب [ع] از پیامبر(ص) موجب حب و علاقه به آنها نمی شود؛ زیرا آنها بر دین جاهلیت فوت کرده‌اند که همان شرک به خدا بود! و بغض به آنها و عدم محبت به ایشان واجب است

مدیر گروه دائرةالمعارف صحابه پیامبر پژوهشکده باقرالعلوم خاطر نشان کرد: در حالی که از نظر شیعه در مؤمن بودن ابوطالب جاى تردید نیست و همه اتفاق نظر دارند که وى با ایمان از دنیا رفته است. از این رو گروه دائرةالمعارف صحابه پیامبر(ص) پژوهشکده باقرالعلوم (ع) نشستی علمی و تخصصی در این راستا برگزار می‌کند.

این نشست  یکشنبه (4 خرداد مطابق با 25 رجب المرجب سال 1435 هجری قمری، مصادف با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)) ساعت 10 تا 12 صبح در سالن اجتماعات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) برگزار می‌شود.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین