عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۲
نماز سلمان در ماه رجب
خداوند منان مطابق مقام کبریایی و بخشش بی‌کران و بی‌انتهایش، در برابر اندکی از عمل خیر، پاداشی فراوان عطا می فرماید و این بخشندگی در ماه رجب نمود بیشتری یافته است.

عقیق: اصولا فضل و رحمت الهی و بخشندگی کثیر در مقابل عمل قلیل بندگان چیزی از خزائن جود خدا نمی کاهد بلکه همواره بر جود و کرمش می‌افزاید و جود و کرمش را گسترده‌تر می‌سازد.
خداوند برای فراگیری و شمول رحمت واسعه خود راههای زیادی را به بندگانش نشان داده است. در ماه مبارک رجب که ماه فزونی رحمت خداست به وسیله های مختلف این خوان نعمت الهی گسترده شده و به بهانه های مختلف بهره مندی از گستره ثواب و پاداش خداوند مهیا شده است. یکی از این وسیله ها نماز سلمان است. رسول خدا(ص) فرمود: ای سلمان، هر مرد و زن مؤمن که در ماه رجب سی رکعت نماز بخواند و در هر رکعت پس از حمد سه مرتبه «قل هو الله احد» و سه مرتبه سوره «قل یا ایّها الکافرون» را قرائت کند، خداوند هر گناهی را که در پیری و جوانی کرده است، از نامه عمل او محو می‌کند و ثواب کسی را که در تمام آن ماه، روزه گرفته باشد، به او عطا می‌کند و تا سال آینده نام او را از نمازگزاران می‌نویسد و در هر روز از آن ماه، ثواب شهیدی از شهدای بدر به او می دهد و خداوند میان او و آتش فاصله انداخته و به عدد هر رکعت، ثواب هزارهزار رکعت در نامه عمل او می‌نویسد و او از پل صراط به سلامت رد می‌شود.

چگونگی این نماز
ده رکعت روز اول، ده رکعت روز نیمه و ده رکعت در روز آخر ماه رجب به جا آورد، هر دو رکعت به یک سلام و بعد از هر دو رکعت، دست‌ها را به آسمان بلند و چنین دعا کند: لا إله إلّا الله وحده لا شریک له،‌له الملک و له الحمد یحیی و یمیت و هو حیّ لایموت بیده الخیر و هو علی کلّ شیءٍ قدیر. اللّهمّ لامانع لما اعطیت و لامعطی لما منعت و لاینفع ذالجدّ منک الجدّ.(1)


پی نوشت:

1. آیت‌الله میرزا جواد ملکی تبریزی، المراقبات، ص131 و 132.

 منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین