عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
مدیر آموزش سازمان دارالقرآن جزئیات برنامه‌های ویژه این سازمان را برای مراسم اعتکاف تشریح کرد و گفت: این برنامه‌ها در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و نهادینه کردن مضامین آن در بین مردم برگزار می‌شود.

عقیق: «محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای ایام اعتکاف، اظهار داشت: طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» به منظور انس بیشتر معتکفان با قرآن، آموزه‌های الهی و بهره‌گیری از ظرفیت برنامه‌های مذهبی در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی توسط سازمان دارالقرآن در نظر گرفته شده است.

وی اصلاح و تصحیح قرائت نماز معتکفان توسط اساتید اعزامی به مساجد را یکی از برنامه‌های سازمان دارالقرآن در ایام اعتکاف عنوان کرد و گفت: برای اصلاح قرائت نماز، کلیات و نحوه تلفظ 10 حرف ویژه و ضرورت و اهمیت آن در نخستین روز اعتکاف توسط مربی قرآن اعزامی به محافل اعتکاف آموزش داده می‌شود.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به تلاوت ترتیل یک صفحه از قرآن و بهره‌گیری از مفاهیم کاربردی آیات الهی، خاطر نشان کرد: در ایام برگزاری اعتکاف، تلاوت قرآن و همچنین اذان در مساجد به صورت زنده اجرا می‌شود؛ همچنین در هر سه روز معتکفان یک صفحه از سوره مبارکه «حدید» را بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر تلاوت خواهند کرد.

ضرغام، ختم قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های سازمان دارالقرآن برای ایام اعتکاف عنوان کرد و افزود: ترتیل‌خوانی پنج جزء از قرآن توسط معتکفان یا مرتلان اعزامی در آخرین روز اعتکاف برای انس بیشتر افراد با کلام الهی نیز درنظر گرفته شده است که امیدواریم با اجرایی کردن این برنامه‌ها در مساجد بتوانیم گامی در راستای تحقق مطالبات رهبری برداشته و توجه به قرآن و استفاده از مضامین آن را در بین مردم نهادینه سازیم.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین