عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۸۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
پس از يك ماه تعطيلي مراسم سخنراني ايرانيان؛
مراسم سخنراني بعثهِ مقام معظم رهبري در حرم مطهر امام علي (ع) پس از يك ماه تعطيلي به علت تعميرات و فضاي محدود، با برگزاري جشن ميلاد امام جواد (ع) نشاط فوق العاده‌اي به زائران ايراني بخشيد.

عقیق: مراسم سخنراني دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف كه مدت يك ماه به علت تعميرات و فضاي محدود حرم مطهر امام علي (ع) تعطيل شده بود، با برگزاري مراسم جشن ميلاد امام جواد (ع) دو مرتبه از سر گرفته شد و نشاط فوق‌العاده‌اي به زائران ايراني بخشيد.
در اين مراسم كه با حضور زائران ايراني در داخل مدرسه غروي و در كنار قبر آيت‌الله خوئي برگزار شد، حجت‌الاسلام مهديان، سخنران بعثه مقام معظم رهبري به ذكر فضايل و مناقب امام محمد تقي (ع) پرداخت و گفت: امام جواد (ع) هنگام وفات پدر بزرگوارشان امام رضا (ع) تنها
۸ سال داشتند كه به مقام امامت رسيدند.
وي افزود: مأمون خليفه عباسي كه از پيشرفت معنوي و نفوذ باطني امامان معصوم و گسترش فضايل آنها در بين مردم هراس داشت، سعي كرد ابن الرضا (ع) را تحت مراقبت خاص خويش قرار دهد؛ از اينجا بود كه دختر خويش ام الفضل را به ازدواج آن حضرت درآورد و مراقبي دايمي و از درون خانه، بر امام گمارده باشد.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري از تشكيل مجالس بحث و مناظره به عنوان ترفندهاي مأمون و پس از وي معتصم عباسي براي در تنگنا قرار دادن امام جواد (ع) نام برد و گفت: آنان نمي‌دانستند كه مقام ولايت و امامت كه موهبتي است الهي، بستگي به كمي و زيادي سالهاي عمر ندارد.
وي اظهار داشت: امام جواد (ع) با عمر كوتاه خود در دوره‌اي كه فرقه‌هاي مختلف اسلامي و غير اسلامي در ميدان رشد و نمو يافته بودند و علوم و فنون ساير ملتها پيشرفت كرده بود و كتابهاي زيادي به زبان عربي ترجمه و در دسترس قرار گرفته بود، با كمي سن وارد بحثهاي علمي گرديد.
حجت الاسلام مهديان خاطرنشان كرد: آن حضرت با سرمايه خدايي امامت كه از سرچشمه ولايت مطلقه و الهام رباني مايه گرفته بود، احكام اسلامي را مانند پدران و اجداد بزرگوارش گسترش داد و به تعليم و ارشاد پرداخت و به مسائل بسياري پاسخ گفت.
در ادامه اين مراسم نيز مهدي سرورياز مداحان اهل بيت (ع) به مديحه‌سرايي پرداخت و پايان‌بخش اين مراسم نيز محفل سرود خواني و توزيع شكلات و شيريني در بين زائران حرم علوي بود.








211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین