عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی گفت: هم زمان با 10رجب میلاد حضرت امام جواد(ع)، حرم ثامن الحجج(ع) با برگزاری مراسم و جشن‌های مختلفی میزبان زائران غیر ایرانی خواهد بود.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمین علی باقری با بیان این مطلب عنوان کرد: در شب میلاد ابن الرضا(ع)، مراسمی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عبد الکریم یربوری ازکارشناسان مذهبی برگزار می شود که در این ویژه برنامه، سیره اخلاقی امام جواد(ع) واﺳﺘﻐﻔﺎر و رﺣﻤﺖ واﺳﻌﻪ اﻟﻬﻲ در ماه رجب برای زائران عرب زبان تبیین می شود.
وی بیان داشت: اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن و زیارت رجبیه، حلقه‌های معارف با عنوان «زمزم احکام» ویژه برادران و خواهران، ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﺋﻲ و ﺑﻴﺎن اﺣﻜﺎم ﺷﺮﻋﻲ، از دیگر برنامه‌هایی است که در این مراسم برگزار خواهد شد.
باقری افزود: ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم و المسلمین اﻟﻔﺖ ﺣﺴﻴﻦ ﺟﻮﻳﺎ نیز در جشن میلاد جوان‌ترین حجت خدا ،امام جواد (ع) در بین زائران اردو زبان در رواق کوثر حرم مطهر رضوی به موضوع سیره و رفتار امام جواد(ع) و تبیینﺟﺎﻳﮕﺎه اﺧﻼق و ﺧﻮد ﺳﺎزی در ﻓﺮاﻣﻴﻦ ﻣﻌﺼﻮﻣﻴﻦ(ع) می پردازند.
وی گفت: بر پایی ﻧﻤﺎز ﺟﻤﺎﻋﺖ، ﻗﺮاﺋﺖ ﻗﺮآن و زﻳﺎرت آل ﻳاسین، ﻣﺪاﺣﻲ و ﻣﺴابقه ﻫﻤﺮاه با ﻣﺪﻳﺤﻪ ﺳﺮاﻳﻲ وﻣﻮﻟﻮدی ﺧﻮاﻧﻲ ﻣﺪاﺣﺎن اﻫﻞ ﺑﻴﺖ (ع) از جمله مراسمی است که ویژه این گروه از زائران تدارک دیده شده است.
مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی همچنین از برگزاری جشن میلاد امام نهم شیعیان(ع) ویژه زائران آذری، ترکی و روسی زبان خبر داد وعنوان کرد: آقایانﮔﺮاﻣﻲ، اﺑﺮاﻫﻴﻢ ﻗﺎﻧﻊ،ﻛﺮﻳﻢ زﻳﻨﺎل زاده و اﻣﻴﻦ ﻣﺮادی برای این گروه از زائران اجرای برنامه خواهند داشت.
وی افزود: این گروه از زائران می‌توانند از برنامه‌هایی نظیر، ﻗﺮاﺋﺖ ﻗﺮآن، ﺗﺼﺤﻴﺢ ﻗﺮاﺋﺖ ﻧﻤﺎز، ﺳﺨﻨﺮاﻧﻲ، ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ، ﻣﺪاﺣﻲ، ﻗﺮاﺋﺖ زﻳﺎرت ﻧﺎﻣﻪ، ﭘﺎﺳﺨﮕﻮیی به سوالات شرعی و اهداء ﻫدایا که در رواق غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می شود بهره‌مند شوند.
یادآور می‌شود: این مراسم در روز ﺟﻤﻌﻪ 19/2/93 بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق های دار الرحمه، کوثر و غدیرحرم مطهر رضوی برگزار می شود.



منبع:قدس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین