عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۳
کلام امیرالمومنین (ع) اشاره به این دارد که واقعیت مرگ با وارد شدن در مسیر آن آشکار شده و در واقع با فرا رسیدن مرگ، پرده از مقابل دیدگان آدمی برداشته می‌شود.

عقیق: سید محمد ابوطالبی، مدیر بازرگانی و توزیع موسسه چاپ و نشر عروج با اعلام خبر انتشار کتاب "پژواک سفارشات امیرالمومنین(ع) در اندیشه امام خمینی(ره)" گفت:سفارش به خیر و دعوت به صلاح و سداد از خصلت های عالی انسانی است که بازتاب جان های تربیت شده و اصلاح گر است و انجام این سفارشات چه در حال حیات و چه برای بعد از مرگ کاری ارزشمند و قابل ستایش است.
وی ادامه داد: این اثر نگاه تطبیقی کوتاه و فشرده به آثار پربهای دو شخصیت اثرگذار، در تاریخ باورهای علوی این سرزمین است که نخستین آن امیرمومنان علی(ع) و دومین حضرت آیت الله خمینی(ره) افتخار بی چون و چرای مرجعیت تشیع است. نویسنده با حسن سلیقه و برداشتی عالمانه پژواک وصایای حضرت علی(ع) را در اندیشه های فرزند برومندش امام خمینی (ره) به جامعه عدالت منعکس کرده است.
ابوطالبی تصریح کرد: این کتاب در دو بخش با عناوین "وصیت نامه حضرت علی (ع) در بستر شهادت" و "وصیت نامه های دیگر حضرت علی (ع)" موضوعاتی همچون وصیت و معنای آن، اهمیت وصیت در قرآن، دقت در نوشتن وصیت، وظیفه دیگران در رعایت حریم وصایا، وصیت در احادیث اسلامی، متن وصیت نامه امام علی (ع)، مصادر و مسانید، شرح وصیت نامه، حق گویی، دشمنی با ظالم و یاری رسانی به مظلوم، تقوای الهی و توبه ظالم را در بر می گیرد.
مدیر بازرگانی و توزیع موسسه چاپ و نشر عروج بیان کرد: همچنین، اصلاح بین انسان ها، درمان سنگدلی، اهمیت نظم در نگاه امام خمینی (ره)، اهمیت و جایگاه همسایه، مراتب همسایگان، برخورد حق شناسانه با نماز، پاسداری از حج، براهین بر اثبات معاد، اهمیت بعد سیاسی حج، تاکید بر حفظ روحیه جهادی، آزادی اندیشه محترم است، اوصاف مجاهدین، امنیت اجتماعی، از مرگ نمی توان فرار کرد، راز ناشناخته مرگ، اهمیت عبرت از نگاه امام خمینی (ره)، مرگ سرنوشت محتوم بشر است، عدم نگرانی از مرگ و هنگامه فراق از دیگر مطالبی است که در این اثر به آنها پرداخته شده است.
به گفته وی در بخشی از این کتاب عنوان شده است: "و معنای مرگ، کندن پوست از گوشت و رگ و استخوان است. پس آن بدن لامسه ای برای روح مجرد، قالب مثالی است که فعلا در باطن ذات است. و لذا در اخبار وارد شده است که زمان مرگ چنان که پوست گوسفند را قصاب ها می کنند، همین طور در قبض روح، پوست انسان را می کنند. و این از باب تمثیل است نه این که معنای مرگ همان پوست کندن گوسفند باشد. و این مرتبه، مرتبه ی برزخی است و تجرد عقلانی نیست؛ چون بدن لامسه ای مجرد از شکل و مقدار نیست و در روز قیامت تجرد عقلانی حاصل می شود که در آن روز عالم برزخ مانند خوابی می نماید و این عالم طبیعت خواب اندر خواب می باشد کانّه انسان در خواب، خواب دیده است چنان که انسان گاهی در خواب، خواب می بیند و این زندگی در طبیعت در روز قیامت همانند خوابی است که انسان در عالم خواب، خواب می بیند.
کلام حضرت اشاره به این دارد که واقعیت مرگ با وارد شدن در مسیر آن آشکار می گردد و در واقع با فرا رسیدن مرگ، پرده از مقابل دیدگان آدمی برداشته می شود و حقایق پنهانی را که هرگز در این جهان نمی توانست ببیند در برابر دیدگانش مشاهده می کند. به هر حال خداوند همواره این امر را پوشیده و مکتوم داشته است."
وی یادآور شد: "پژواک سفارشات امیرالمومنین (ع) در اندیشه امام خمینی (ره)" به قلم اکبر حمید زاده گیوی در 240 صفحه و با شمارگان یکهزار نسخه و بهای 12000 تومان به تازگی از سوی موسسه چاپ و نشر عروج روانه بازار کتاب شده است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین