عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
بهترین عزادار کسی است که تمام کارهایی که برای امام حسین(ع) ارزشمند بود، برای او نیز ارزشمند باشد. مبلغین و مداحان ما باید از قیام امام حسین(ع) برای استحکام و تثبیت نظام استفاده کنند و جامعه امروز را با عاشورای امام حسین(ع) تطبیق دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی در گفت‌وگویی ، با بیان این‌که «مبلغان وظیفه دارند علاقه پیامبر نسبت به امام حسین(ع) و این‌که پیامبر همواره می‌فرمودند «حسین منی و انا من حسین» چگونه بعد از رحلت پیامبر این چنین حادثه‌ای رخ داده است» اظهار کرد: یکسری از عواملی که باعث بوجود آمدن این حادثه است سکوت خواص و تمامی بزرگان مکه، کوفه و مدینه از جمله عبدالله بن‌زبیر، عبدالله بن‌عباس و یا سعد‌ ابن ابی وقاص بود که به صحنه نیامدند در حالی که حضور آنها می‌توانست اثرگذار باشد و مبلغان باید دلیل این سکوت را برای جامعه بیان کنند که هر جا خواص سکوت کنند مشکلات بزرگی در جامعه بوجود می‌آید که جمع کردن آن کار ساده‌ای نیست.

وی با بیان این‌که «دلیل این چنین حادثه‌ای این است که خواص گذر زمان را رصد نکردند» گفت: مردم آن زمان بعد از فوت معاویه خواستار حکومت عدل بودند ولی گذرزمان را مد نظر نداشتند و نتوانستند عدل امام حسین(ع) را ببینند بنابراین مبلغان و مداحان وظیفه دارند این امر را ریشه‌یابی و برای مردم بیان کنند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: مبلغین و مداحان ما باید از قیام امام حسین(ع) برای استحکام و تثبیت نظام استفاده کنند و جامعه امروز را با عاشورای امام حسین(ع) تطبیق دهند.

ابراهیمی تصریح کرد: در جامعه باید همواره قیام عاشورا را مد نظر داشته باشیم و مبلغان وظیفه دارند در شرایط کنونی که در تحریم‌ و گرانی هستیم به مردم بگویند که باید چگونه برخورد کنند.

وی تاکید کرد: وعاظ و مبلغین عبرت‌های عاشورا را بیان کنند زیرا رشد جامعه مرهون سعی و تلاش مردم است و اگر ما خدا و حکومت خداوند را یاری کنیم خداوند هم ما را یاری خواهد کرد.

این نماینده سابق مجلس با بیان این‌که «مبلغین و وعاظ فلسفه، هدف و انگیزه‌های قیام را باید بدرستی برای مردم جامعه بیان کنند» گفت: در این صورت ملت ما این انقلاب را حفظ و در مقابل هر تحریم و فسادی ایستادگی می‌کنند همانند سال‌های گذشته که این ایستادگی را به خوبی نشان داده‌اند.

وی با بیان این‌که «نماز عمود دین است» گفت: عزاداری منهای نماز ارزشمند نیست چراکه هر چیزی در جای خودش ارزشمند است و بهترین عزادار کسی است که با شنیدن صدای اذان فریضه مهم نماز را به جای بیاورد، زیرا امام حسین در آن هیاهوی جنگ نماز را برپا داشتند.

ابراهیمی در پایان گفت: بهترین عزادار کسی است که تمام کارهایی که برای امام حسین(ع) ارزشمند بود برای او نیز ارزشمند باشد.


منبع:ایسنا

کدخبرنگار:211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین