عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
بارها شنیده‌ایم که سکوت علامت رضایت است! حالا اگر قرار باشد کمی اغماض کرد و کمی از نگاه بدبینانه کاست و اقرار نکرد که دیدن سکوت افرادی که از تاثیرگذاری زیادی در نظام جمهوری اسلامی ایران برخودار هستند (در برابر اتفاقات اخیر کشور) نشانه رضایت آن‌هاست، اما نمی‌توان مقابل سکوت کردن‌شان انتقاد نکرد.

عقیق:به نقل از خبر24، در شرایطی که رسانه‌های معاند به هر دری می‌زنند تا اهداف خودشان را که مبتنی بر براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و تجزیه طلبی است را از طریق پروژه‌های گوناگون مثل کشته‌سازی مردم، شعارهای ضد نظام، دیوارنویسی، توهین به روحانیت، تجمعات همراه با اغتشاشات، آتش زدن عکس‌ها و بنرهای شهدا و مقام رهبری در سطح شهرها، آتش زدن دفاتر نماینده‌های مجلس و... عملی کنند، سنگر گرفتن خواص و مسئولین پشت خاکریز سکوت، نشانه توهین به نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ چرا که این افراد وظایفی را بر عهده دارند و در واقع مدافع ارزش‌های کشور در برابر بیگانگان هستند.

سلبریتی‌ها از سیاسیون پیشی گرفتند!
طی سال‌های اخیر بارها شاهد این موضوع بودیم که هنرمندان به دور از فعالیت تخصصی‌ که دارند، در عرصه مسائل سیاسی به ایراد نقطه نظرات خود می‌پرداختند و در جریان موضوعات اخیر نیز، واکنش‌های صریحی را از خود به نمایش گذاشتند و چه بسا خط‌دهی‌های بسیاری را هم برای مخاطبانشان ترسیم کردند، این در حالی است که برخی مسئولین که مقام معظم رهبری از آن‌ها با عنوان «خواص» نام ‌می‌برد، موضع دقیق و شفافی را از خود ارائه ندادند.

مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان‌شان در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری نیروهای مسلح که در 11 مهرماه بود، فرمودند: «بعضی از خواص، حالا ناشی از دلسوزی ــ دلشان سوخت ــ بدون تحقیق اطّلاعیّه دادند، بیانیّه دادند، حرف زدند، اظهاراتی کردند ــ البتّه تحقیق‌نکرده ــ بعضی‌هایشان سازمان انتظامی کشور را متّهم کردند، پلیس را متّهم کردند، بعضی‌شان مجموعه‌ی نظام را متّهم کردند؛ هر کسی یک جوری یک حرکتی کرد. خب حالا حساب این جدا است، لکن بعد از آنکه دیدند قضیّه چیست، بعد از آنکه فهمیدند در نتیجه‌ی حرفهای آنها همراه با برنامه‌ریزی دشمن چه اتّفاقی در خیابان و در مسیر عمومی مردم می‌افتد، بایستی آن کار خودشان را جبران میکردند؛ باید موضع بگیرند، باید صریحاً اعلام کنند که با‌ آنچه اتّفاق افتاده مخالفند، بایستی تفهیم کنند که با برنامه‌ی دشمنان خارجی مخالفند. باطن قضیّه معلوم شد. وقتی شما می‌بینید که عنصرِ سیاسیِ آمریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه میکند، خب باید بفهمید که غرض چیست؛ باید بفهمید که مسئله، مسئله‌ی دلسوزی برای یک دختر جوان نیست؛ این را باید میفهمیدید؛ اگر نفهمیدید، بفهمید؛ اگر فهمیدید، باید موضع اعلام بکنید.»

پس از تاریخ 11 مهرماه، اتفاقات بسیاری در کشور رخ داد؛ اعم از تجمعات و اغتشاشات با فراخوان‌های از پیش اعلام شده، تخریب اموال عمومی، به شهادت رساندن نیروهای امنیتی، بسیج و روحانیون، اما به جز تعداد معدودی از خواص(که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود) افراد دیگر، همچنان در سکوت به سربرند که بسیاری از کاربران در شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی نسبت به آن‌ها واکنش نشان دادند.

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص اظهار داشت: سکوت هریک از خواص در این ماجرا، یک‌نوع رضایت‌دادن به همکاری براندازان است که گناهی نابخشودنی است؛ آبروی خواص به برکت انقلاب، اسلام و شهیدان است و باید در این مواقع حساس به میدان بیایند؛ این میدان آزمایشی برای خواص، گروه‌ها و احزاب است که چقدر می‌توانند در بحران‌ها به منافع و مصالح ملی بها داده و آن را بر منافع گروهی ترجیح بدهند. امیدواریم در این امتحان بزرگ قبول شوند و هرچه سریع‌تر خط خود را با اغتشاشگران، براندازان، معاندان و دشمنان ملت روشن کنند.

محمد رضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز نیز گفت: برخی از خواص که بدون بررسی و بدون روشن شدن موضوع عجولانه موضع گیری کردند و جامعه را تحریک کردند انتظار می‌رود که برگردند و مواضع خود را اصلاح کنند و موضع خود را نسبت به افرادی که جزو معترضان نبودند و جزو اغتشاشگران بودند روشن کنند. اعتراض مسیر خود را دارد اما اغتشاش و آشوب و ایجاد ناامنی مسیر دیگری دارد. از خواص که عجولانه نظر دادند انتظار می‌رود مطابق دستور آقا بازگردند و رفتار خود را اصلاح کنند.

در مقابل نیز بسیاری از کاربران فضای مجازی به سکوت خواص واکنش نشان دادند گه برخی از این موارد در ادامه آمده است:
 




نکته این‌جاست که به فرموده مقام معظم رهبری در 21 آذر ماه 1400: ««شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدّس را روایت نکنید، دشمن روایت میکند، هر جور دلش میخواهد؛ توجیه میکند، دروغ میگوید آن هم ۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض میکن.»

و این فرمایشات رد خصوص وقایع اخیر هم صادق است؛ چرا که وقتی روایتگری و موضع‌گیری درستی از سوی خواص اعلام نشود، دشمن بر اساس سیاست‌های خودش پیش می‌رود و عده‌ای را با خود همراه می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
0
0
خواص مردم هستندکه جانانه پای انقلاب ونظام ورهبری ایستاده اند
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین