عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۶
استغفار از درگاه معبود يكتا و توكل بر او باعث وسعت رزق است.

عقیق: دغدغه‌هاي اقتصادي و مالي از ديرباز ذهن بشر را به خود مشغول داشته به گونه‌اي كه انسان در هر شرايطي اعم از فقير يا غني بودن، تمايل به داشتن مال بيشتر دارد، گاه اين ميل را به شكل داشتن رضايت به درگاه بي‌نياز خدواند متعال، تمايل داريم كه روزي ما بيشتر شود كه‌ مي‌توانيم از درگاه خداوند مهربان با اذكار و دعاها و نمازها طلب روي كنيم و بكوشيم ريشه‌هاي توكل را تقويت كنيم.
 
سيد محمد ميرجعفري دراین باره گفت: رزق و روزي از سوي خداي يكتا تعيين شده و در سرنوشت انسان مقدر شده است و كم و كيف و وسعت آن بستگي به اعمال و رفتار هر فردي در زندگي خود دارد و انساني كه در جهت روزي حلال قدم بردارد، ؟؟؟؟؟؟ شاهد وسعت رزق بيشتري خواهد بود.
 
وي ادامه داد: در ارتباط با دعا و مقدر بودن روزي از قبل، يكي از آنها ثابت و حتمي بوده و ديگري متغير بوده و بسته به كوشش و خواهش انسان كم و زياد خواهد شد.
 
اين كارشناس استغفار از درگاه الهي و خوش‌خلقي را از مهم‌ترين موارد فزوني رزق دانست؛ ميل انسان به دغدغه‌هاي اقتصادي و مالي گاه به شكل يك رذيله زشت اخلاقي مانند حرص و طمع‌‌  در شخص پيدا مي‌كند كه بايد جلويش را گرفت.
 
وي ادامه داد: بيدار بودن بين‌الطلوعين يا سحرخيز بودن به عنوان وسعت رزق معرفي شده كه سحرخيز بودن اثرات روحي و جسمي بسياري در وجود انسان و زندگي او بوجود مي‌آورد.
 
بديهي است، در روايات وارده از ائمه، اعمالي را معرفي كرده‌اند كه باعث فزوني و افزايش رزق مي‌شود و همچنين اعمالي چون صله رحم، نيكي به پدر و مادر، صدقه و قرض‌الحسنه دادن،‌ خوشرويي و دوري از كسالت و تنبلي باعث افزايش رزق و روزي است.


منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین