عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
سخنرانی حجت الاسلام رئیسی و مداحی حاج محمدرضا و حسین طاهری
از یهودی پرسیدند چرا روز خیبر به علی (ع) ایمان نیاوردی اما روزی که دستش را بستند ایمان آوردی؟ گفت چون فهمیدم که او در خیبر را کنده و قهرمان است، می دانستم...

عزاداری و نوحه سرایی

عقیق: مراسم هفتمین شب شهادت حضرت صدیقه طاهره، زهرای مرضیه سلام الله علیها در دبیرستان علامه جعفری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رئیسی سخنرانی کرد و حاج محمدرضا طاهری به روضه خوانی و مداحی پرداخت. در پایان مراسم نیز کربلایی حسین طاهری مداحی کرد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام رئیسی را بخوانید:

* «باید آدم ظرفیت داشته باشد» یعنی اینکه انسان در عرصه عبودیت و بندگی گونه ای باشد که هیچ فراز و فرودی او را از عرصه عبودیت و بندگی خارج نکند. همواره عبد باشد.

* شما 22 جلد صحیفه نور را ببینید، اگر یک جا را پیدا کردید که امام مردم را دعوت به خودش کرده باشد، همه جا مردم را دعوت به خدا می کرد، هیچ جا نیست امام مردم را دعوت به خودش کرده باشد.

* جوانان عزیز، بار سنگین ظرفیت می خواهد، ظرفیت را از کجا به دست بیاوریم؟ از بندگی، از ارتباط با آنهائی که ظرفیت عالم را داشتند. مانند حضرت زهرا سلام الله علیها.

* از یهودی پرسیدند چرا روز خیبر به علی (ع) ایمان نیاوردی اما روزی که دستش را بستند ایمان آوردی؟ گفت چون فهمیدم که او در خیبر را کنده و قهرمان است، می دانستم که اینان نمی توانند دست او را ببندند بلکه تکلیف مداری اوست که دستش را بسته.

* زینب کبری مگر کم ظرفیت داشتند؟ از کجا این ظرفیت پیدا می شد؟ از عبودیت و بندگی و از ارتباط با وجه الله. وجود مقدس ابا عبدالله علیه السلام وجه الله است، هر کدام از این ستارگان آسمان عاشورا که مرتبط شدند با وجه الله ظرفیت پیدا کردند و ما در عالمی که در آن فراز و فرود هست باید ظرفیت داششته باشیم.

* پیامبر اکرم دارای مقام محمود است، یعنی مقام شفاعت کبری. مقام محمود یعنی مقام شفاعت کبری، یعنی پیغمبر اکرم صلوات الله علیه هم خود رسیده است و هم می تواند دست دیگران را بگیرد.

* اما وجود مقدس نبی مکرم صلوات الله علیه در آن سرزمین آدرس وجود مقدس حضرت صدیه طاهره را می دهند، و در آن عالم وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها همه کاره است. یعنی دارای مقام شفاعت است. این روایت را مرحوم آقای طباطبائی در المیزان از کتب اهل سنت و کتب عامه نقل می کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین