عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
حاج مهدی توکلی و حاج حسن خلج در حسینیه بیت الحسین
قدیم ها آب را میخواستند جوش بیاورند چون سماور ها زغالی بود باید مثلا هشت ساعت میگذشت تا آب جوش بیاید بعد چای را میگذاشتند برای دم کشیدن که آن هم سه ساعت طول می کشید...

عقیق: مراسم روضه حضرت زهرا(س) در حسینیه بیت الحسین با سخنرانی حاج مهدی توکلی و روضه خوانی حاج حسن خلج برگزار شد.


نکاتی از سخنرانی حاج مهدی توکلی را بخوانید:

*خدا می توانست تمامی چیزها را دفعتا بیافریند ولی تدریجی آفرید و نازل کرد.

*این درس است که آدمی باید تدبیر داشته باشد و خیلی چیزها باید تدریجی باشد، خلق الانسان و عجولا.

*خدا این دین را بعد از چهار هزار سال به دست ما رساند، مثل کودکی که اول او را به مهد می فرستند بعد ابتدایی می آید و ...آخر می شود جراح مغز، از اول هم هدف جراح شدن بود ولی نمی شد روز اول دست او تیغ جراحی داد، تکامل باید تدریجی باشد.

*مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمودند: قدیم ها آب را میخواستند جوش بیاورند چون سماور ها زغالی بود باید مثلا هشت ساعت میگذشت تا آب جوش بیاید بعد چای را میگذاشتند برای دم کشیدن که آن هم سه ساعت طول می کشید ولی وقتی که چای را در استکان می ریختی بوی چای تمام خانه را برمی داشت، هرچیزی که به تدریج پخته می شود کامل است ولی هر چیزی عجولانه باشد به کمال نمی رسد.

*آدم ها هم نیز همین طور هستند که در ظرف زمان پخته می شوند، شصت سال عبادت می کند و می شود آیت الله بهجت(ره) مرور زمان حلال مشکلات است.

* خداوند تدریجی انبیا را فرستاد بعد از آنها بالاخره نبی مکرم اسلام را فرستاد، وقتی هم نبوت شروع شد احکام را به آرامی نازل کرد و پس از آن تازه ولایت را گفت، در احکام دین از همه سخت تر ولایت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین