عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
سومین شب از ایام فاطمیه در هیات حسینی نخل کاشان+گزارش تصویری و کلیپ تصویری
حضرت زهرا (س) خلیفه اول و دوم را بر سر موضوع فدک در مسجد پیغمبر (ص) محاکمه نمود. اگر نبود این سخنرانی حضرت، بعد از عثمان هم حق حضرت علی را پس نمی دادند.

گزارش تصویری

فیلم مراسم

عقیق: سومین شب از مراسم عزای صدیقه طاهره در هیات حسینی نخل کاشان با حضور هزاران نفر از ارادتمندان اهل بیت برگزار شد. در این مراسم استاد محسن قرائتی سخنرانی و سپس جواد احمدی به مداحی پرداخت. در ادامه می توانید مهم ترین نکات مطرح شده توسط استاد قرائتی را بخوانید:

· نقش زن در تربیت فرزند بیشتر از مرد است.

· حدیث: ما امامان الگوی مردم هستیم و الگوی خود ما فاطمه زهرا (س) است.

· اگر در بین ١٤ معصوم زنی نبود، زن ها امروز می گفتند اگر یک زن در میان آن ها بود و خبر از حال ما زنان داشت، اینقدر کار ما دشوار نمی شد. خانه داری، شوهر داری، بچه داری و ...

· هر کمالی که در قرآن آمده است، حضرت زهرا (س) در بالاترین درجه آن است.

· برای مثال در قرآن ٤ بار «و بالوالدین احسانا» آمده است. اینقدر حضرت زهرا (س) به پدر خود محبت ورزید که به وی لقب ام ابیها را دادند.

· یا برای مثال در قرآن ٥٠٠ بار کمک به مردم در قالب های مختلف آمده است. در تاریخ نداریم که عروسی در شب عروسی و در راه منزل پیراهن عروسی خود را انفاق کرده باشد.

· ما می خواهیم صدقه پول در صندوق بیاندازیم پول کهنه تر را می اندازیم یعنی می خواهیم پول نوتر بیشتر پیشمان بماند!! آن وقت یک عروس بهترین لباس را در حساس ترین وقت زندگی خود آن هم بلادرنگ انفاق می کند.

· در مورد صبر حضرت زهرا (س). حسینه جماران به خانه امام راه داشت. همانطور که خانه پیغمبر به مسجد راه داشت. حال تصور کنید مردم بعد از رحلت امام، یک نفر مثل شاپور بختیار را با هورا بیاورند در مسجد و پشت سرش نماز بخوانند. خیلی صبر می خواهد. مردم ٢ تا شاهد داشته باشند حقشان را در دادگاه می گیرند، آن وقت حضرت علی صد هزار شاهد داشت و نتوانست حقش را بگیرد.

· پیامبر در غدیر خم از چهار طرف اعتراف گرفت. «الا تعرفون؟». صدای می آید؟ چهار طرف جواب دادند بله. من وقتی این را خواندم نفهمیدم چرا تا این که قصه دومی را خواندم. بعد از رحلت حضرت زهرا (س) شب های تاریک در خانه اصحاب را می زد و از آن ها می پرسید آیا شما در غدیر خم نبودید که پدرم علی را به عنوان جانشین خود معرفی کرد؟ می دانید چه می گفتند؟ می گفتند ما آن دورها بودیم و صدا را نشنیدیم. یعنی پیغمبر می دید زهرا (س) را که در خانه های مردم را می زند و آن ها می گویند ما صدا را نشنیدیم.

· حضرت زهرا (س) خلیفه اول و دوم را بر سر موضوع فدک در مسجد پیغمبر (ص) محاکمه نمود. اگر نبود این سخنرانی حضرت، بعد از عثمان هم حق حضرت علی را پس نمی دادند. بعضی اولیاء خدا وقتی حرف می زنند حرف نیست، نارنجک است.

· حضرت زهرا کتابی دارد به نام مصحف. هر وقت از امام صادق (ع) در مورد آینده می پرسیدند، ایشان می فرمود فرصت دهید تا من مصحف را مطالعه کنم و پس از آن پاسخ می دادند.

· یک سید آخوند به نام سید حسن نصرالله استخوان در گلوی اسرائیل است. سید حسن می گوید من هر چه دارم از نفس روح الله است. امام خمینی (ره) می گوید من هر چه دارم از نفس مهدی (عج) است و حضرت مهدی (ع) هم می فرماید من هر چه دارم از مادرم فاطمه (س) دارم.

· وقتی به امام حسین (ع) گفتند با یزید بیعت کنید، فرمود: من با یزید بیعت کنم؟ من مادرم زهراست. زیر سم اسب رفت ولی زیر بار زور نرفت.

· یادگار علمی حضرت زهرا (س) مصحف، یادگار انسانی حضرت مهدی (عج) و یادگار خطابه ایشان خطبه «و اعلمو انی فاطمه» است که یازده جلد کتاب ٨٠٠ صفحه ای با همین عنوان به شرح این خطبه می پردازد.


فیلم سخنرانی حجت الاسلام قرائتی

دریافت

فیلم مداحی

دریافت






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین